RECENZE: Scott Reintgen - Nyxia Nespoutaná

Název: Nyxia nespoutaná
Název v originále: Nyxia Unleashed
Autor: Scott Reintgen
Série: The Nyxia Triad (2. díl)
Nakladatelství: King Cool
Počet stran: 401

Když jsem před několika týdny brala do ruky první díl této série, moc jsem si od toho neslibovala. Ale protože mne Nyxia zaujala a moc mne bavila, bylo jasné, že po druhém dílu sáhnu hodně brzy poté, co u nás vyjde v překladu. Což se také stalo a dnes tu jsem s recenzí. Přeji příjemné čtení.
P.S. Recenze může obsahovat spoilery.

Po dlouhém tvrdém výcviku se skupinka rekrutů konečně dostává na planetu Eden, kde se má jednak seznámit a sblížit s místním obyvatelstvem, ale především má podle dohody těžit nyxii – látku s úžasnými a netušenými vlastnostmi. Naši hrdinové ale po svých zkušenostech váhají, do jaké míry mají Babylonu – společnosti, která je na planetu poslala, - věřit. Po seznámení s obyvateli Edenu se těch důvodů k nedůvěře totiž objevuje čím dál tím víc...

Jak jsem psala již výše, přečíst si druhý díl této série bylo pro mne skoro povinností, protože z úvodního dílu trilogie jsem byla nečekaně nadšená. A jsem ráda, když mohu napsat, že ani Nyxia nespoutaná mne vůbec nezklamala.

Dějově Nyxia nespoutaná navazuje přesně tam, kde skončil předchozí díl. Přiznám se, že první dvě-tři kapitoly jsem byla trochu zmatená, protože jsem mezitím stačila zapomenout některé detaily. Ale naštěstí autor úvod druhého dílu napsal dost šikovně – v tom smyslu, že se čtenář díky prvním pár kapitolám zorientuje v tom, kde přesně se v ději nachází, co předcházelo a na co přesně druhý díl navazuje. Zároveň to ale není na úkor děje samotného. Kniha je totiž od samotného začátku opět svižná a plná akce. Autor přitom jakoby mimochodem čtenářům zlehka připomíná, co se dělo v závěru předchozí knihy. To rozhodně na této knize oceňuji.

Také se mi líbilo to, že autor zde dává větší prostor svým postavám, které jsme v prvním díle poznali spíše povrchově. Ačkoliv je kniha opět vyprávěna z pohledu Emmetta Atwatera, i ostatní postavy se zde více projevují a čtenář má tak větší možnost se s nimi více sblížit a vytvořit si k nim nějaký vztah. Prostor zde také dostávají obyvatelé planety Eden, o kterých jsme se v prvním díle dozvěděli zprostředkovaně skrze zaměstnance Babylonu. Nyní v Nyxii nespoutané vystupují sami za sebe a a čtenář se s nimi seznamuje tak říkajíc z první ruky.

Líbilo se mi, jak se autor také snažil popsat planetu Eden, kde se příběh této knihy odehrává. Prostředí je zde vylíčeno barvitě, dozvídáme se to nejdůležitější o obyvatelích, o fungování společnosti, o fauně i floře, geografickém rozložení, o historii… zkrátka o všem. Ale přitom to Reintgen dokázal sepsat přirozeně a plynule, aniž by to nějak narušovalo děj. Vůbec jsem neměla dojem, že by kvůli těmto popisům kniha dějově stála na místě.

Celkově se mi zdálo, že oproti prvnímu dílu je tato kniha nabita větším množstvím akce, obsahuje více nečekaných zvratů a dějová linka je zde o poznání silnější a propracovanější. Nyxia nespoutaná se čte opět velmi dobře, snadno, rychle, má to spád a člověk má nutkání číst dál a dál. Osobně mi tu sice chyběla ta soutěživost, která byla tak typická a specifická pro první díl, ale rozhodně její absenci nemohu považovat za chybu – vzhledem k tomu, jak se děj vyvíjí, by ta soutěživost vůbec nedávala smysl – jednoduše zde pro ni nebylo místo. O to víc jsem si ale zase užívala objevování nového světa, nových obyvatel a všech těch nečekaných zvratů, které si pro nás autor připravil.

Opět jsem nadšená. Pokud vás první díl bavil, rozhodně doporučuji i díl druhý – 100 % a 5 hvězdiček.