pondělí 22. července 2019

Irenčin knižní bazárek 20.-21. 7. 2019

Zdravím!

Pro dnešek bych se s vámi ráda podělila o svoje dojmy z knižního bazárku, který již potřetí zorganizovala Irenka alias Rodaw z Knihánkova. Já se ho účastnila již loni a ani letos jsem si to nemohla nechat ujít.

Letošní knižní bazárek se nesl v duchu pár novinek. První novinkou bylo již to, že se celá akce konala ve dvou dnech, a to v sobotu a v neděli 20. a 21. července 2019. Nicméně stejně jako loni, i letos se pomáhalo dvěma útulkům - tentokrát konkrétně psímu hospici Dejte nám šanci a 1. plyšovému útulku. Já se této akce zúčastnila v sobotu a už v úvodu s radostí přiznávám, že jsem si to velmi užila.

Irenčin bazárek byl nejen skvělou příležitostí k setkání s dalšími knihomoly, ale i možností, jak přispět a pomoci pejskům. A jak ta pomoc probíhala? Kdo chtěl, mohl Irence už dopředu poslat knihy ze své vlastní knihovničky, o které už neměl zájem a které mohl věnovat na tuto akci. Irenka sama pak ještě oslovila různé nakladatele, zda by byli ochotni na tuto akci poskytnout nějaké vlastní knihy ze svého nakladatelského repertoáru. Tyto knihy (včetně dárkových předmětů typu klíčenek či záložek, které byly další letošní novinkou) byly pak na prodej, a to za velmi příznivou cenu. To bylo dozajista pro mnohé lákadlem - nejen se potkat se zajímavými lidmi, ale i získat knihy za fajn ceny a ještě s vědomím, že to pomůže tam, kde to má smysl.

Celá akce se konala v čajovně Argila v Brně, kde jsem již jednou byla, a to na letošním únorovém knižním srazu. Těšila jsem se tedy, že na toto místo opět zavítám a strávím tam příjemné odpoledne. A to se také stalo. Ačkoliv celá akce oficiálně začínala ve 14 hodin, já dorazila o něco dříve, abych mohla Irence spolu s dalšími, kdo dorazili s předstihem, ještě pomoci na místě - buď nacenit knihy nebo je roznášet do různých koutů čajovny tak, aby byly rozděleny podle žánrů.




Čím víc se blížila 14. hodina, tím víc se čajovna zaplňovala. Mezi 14. a 15. pak bylo dost narváno - v prostorách čajovny se rychle udělalo horko a tak trochu i nedýchatelno, ale to vůbec nebránilo tomu, aby tam vládla příjemná a přátelská atmosféra. Tolik nadšených, veselých, příjemných, milých a usměvavých lidí pohromadě jsem už dlouho neviděla. Atmosféra byla nabitá pozitivní energií, což mne hodně nakoplo. Bylo to neskutečné - tu pozitivní energii budu z celé akce čerpat ještě hodně dlouho.

Co se knih týká, už dlouho dopředu bylo jasné, že určitě bude z čeho vybírat. Irenka nás na svých sociálních sítích průběžně informovala o tom, jak probíhají její přípravy. Z jejích fotek bylo patrné, že knih se letos sešlo opravdu hodně a do poslední chvíle přibývaly nové a nové. I během bazárku přicházeli lidé s dalšími skvělými kousky, takže výběr byl opravdu velký, pestrý a průběžně se obměňoval. Faktem tedy je, že jsem domů rozhodně nejela s prázdnou. Takřka nikdo nejel domů s prázdnou, protože výběr byl neskutečně rozmanitý. Od dětských knih, romantických příběhů, sci-fi, fantasy, přes historické romány, dobrodružné knihy, thrillery, detektivky, young adult až po různorodou směsku dalších různých typů literatury.




Domů jsem si nakonec odvezla deset knížek - ze všech mám samozřejmě maximální radost a na všechny se těším. Nyní budu řešit obvyklý knihomolský problém - co číst dřív. 😂 Abych psí útulky podpořila ještě trochu více, koupila jsem si i dva přívěsky a u stolečku, který tam měl se svými věcmi psí hospic Dejte nám šanci, jsem si ještě pořídila jeden náramek a plátěnou tašku. Domů jsem jela ověšená jako vánoční stromeček, ale za to s hřejivým pocitem u srdce, že jsem mohla pomoci tam, kde je to potřeba.




Z čeho mám obrovskou radost, je to, jak štědří lidé umí být. Nejen, že se spousta lidí rozhodla darovat knihy ze svých knihovniček (a to ve větším měřítku, než v předchozích dvou letech), ale i tím, že někteří na bazárek poskytli i další předměty k prodeji - ať už klíčenky, náramky nebo placky. Štědrost se projevila i v tom, že si lidé hojně pořizovali nabízené knihy. A když říkám hojně, tak v maximální možné míře. V loňském roce se na útulky vybralo přes 27 tisíc korun. V koutku duše jsem doufala, že i letos by se mohla vybrat podobná částka. Vyrazilo mi však dech, když jen za první den Irenka hlásila, že se vybralo přes 85 tisíc Kč - to je prostě neskutečné. Takže jsem pak v neděli jen se zatajeným dechem sledovala sociální sítě a čekala, kolik to bude celkem. Nakonec se částka vyšplhala k nějakým 112 tisícům, což je naprostá fantazie. Takovou sumu čekal asi málokdo.

Na závěr bych jen ráda poděkovala Irence za to, že tuto akci zorganizovala. A také bych jí tímto chtěla vyjádřit obdiv, že se do toho pustila. Celá ta příprava ji stála spoustu času a energie - a přesto všechno zvládla za pomoci maminky a přítele na jedničku. Smekám pomyslný klobouk a doufám, že to nebyl poslední knižní bazárek v její režii, protože tomuhle říkám skvěle odvedená práce. Práce odvedená srdcem. Děkuju a snad někdy brzy na viděnou!

P.S. Omlouvám se, jestli jsou fotky hodně rozmazané, v Argile bylo trochu přítmí a já na ten mobil moc neviděla, jak ty fotky nakonec vyšly. Navíc jsem neměla moc příležitosti fotit - chtěla jsem si celou akci hlavně užít, tak aspoň takto. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat