pondělí 18. února 2019

Knižní sraz - Brno 16. 2. 2019

Ahoj!

Dnes bych se s vámi ráda podělila o pár zážitků a postřehů z knižního srazu, který v Brně pořádala Irča z Knihánkova. Tímto bych jí chtěla poděkovat za to, že se tento sraz vůbec konal, protože byl skvělý a já si ho moc užila. :-)



Jak už jsem psala v nadpisu, sraz se konal dne 16. února 2019, a to v Brně v čajovně Argila. Začátek srazu byl naplánován na 16. hodinu odpolední, ale já se rozhodla do Brna dorazit o něco dříve. Jednak abych měla čas prozkoumat, odkud a kam mi jede které MHD (jsem v tomto ohledu děsný plašan a výluka brněnského hlavního nádraží mi to navíc trochu zkomplikovala 😂), a hlavně abych aspoň trochu mohla nasát atmosféru města.

Ve vlaku mi společnost dělaly dvě knihy, a to Vězněná od Pavla Renčína a V pasti od Joshe Malermana. Možná to znáte sami, když jede knihomol na výlet a potřebuje mít jistotu, že si s sebou bere dostatek čtiva... Nakonec došlo jen na tu Vězněnou, ale strašně moc jsem si to užila, je to naprosto úžasná a skvělá kniha a těším se, až o ní budu psát recenzi.



Do Brna jsem dojela kolem 12. hodiny a mé první kroky směřovaly k čajovně Argila, abych pak odpoledne věděla, kde mám hledat a nemusela jsem nikde bloudit. Vždyť říkám, jsem plašan - který se navíc kvůli svému příšernému orientačnímu smyslu dokáže ztratit naprosto kdekoliv. Ale abych neodbočovala. Když jsem objevila čajovnu, dalším mým bodem programu byla Galerie Vaňkovka. Už v Praze jsem si říkala, že bych tam mohla zavítat a udělat si zastávku v knihkupectví. A tak to taky dopadlo. Brouzdat se uličkami regálů plných knih je prostě skvělá věc. Výsledkem bylo, že jsem si z Dobrovského odnesla Dám ti slunce od Jandy Nelsonové a Pokoj zázraků od Juliena Sandrela. A určitě netřeba říkat, že se na obě knihy moc těším.



Po příjemné zastávce v knihkupectví a malém obědě jsem se vydala zpět do ulic města a bylo to moc fajn. Počasí se ten den skutečně vydařilo, takže to k tomu i lákalo. Protože mne ale ještě zbývalo do začátku akce dost času a už mne i začínaly trochu bolet nohy, utábořila jsem se nakonec na lavičce na Mendlově náměstí a pokračovala ve čtení Vězněné (knihomol, no... co k tomu dodat), dokud nebyl čas vyrazit do čajovny Argila.

V čajovně se nás sešlo zhruba 20 lidí + 2 pejsci, které si tam s sebou vzala Irenka. Hned od začátku jsme se tam porůznu rozdělili do skupinek a debatovalo se na různá témata. I když se přiznám, že jsem se do debat moc nezapojovala (být introvert je fakt těžké 😂), tak to bylo přesto skvělé alespoň poslouchat, co říkají ostatní. Co bylo také skvělé a za což jsem moc ráda, byl fakt, že se knižního srazu účastnil i Martin Lavay, autor knihy Kdo zavraždil účastníky Djatlovovy expedice, v níž se snažil nashromáždit co největší a nejpřesnější informace výpravě Djatlovovy expedice, která nakonec dopadla tak tragicky. Martin Lavay je velmi příjemný člověk a bylo skvělé poslouchat jeho názory na různá témata (nejvíc dotazů asi padlo k Djatlovcům) a vůbec poslouchat, jak povídá o psaní a vydávání knih - jaké má zkušenosti, postřehy a tak. Bylo také od něj moc milé, když nám nabídl tykání a když nám s ochotou podepsal knížku o Djatlovově expedici, kterou si tam někteří z nás přinesli.



Bohužel pak přišla 19. hodina a já se musela loučit, protože jsem potřebovala stihnout vlak do Prahy. Návrat domů proběhl bez komplikací a zároveň bez ničeho zajímavého, co by ještě stálo za zmínku. Snad jen tedy závěrem ještě jednou poděkuju Irence, že tento sraz uspořádala, a všem, kdo dorazili, protože bez nich by ten sraz také nemohl tak skvělý, jaký byl. Děkuji a snad někdy příště na viděnou.

Žádné komentáře:

Okomentovat