čtvrtek 14. února 2019

Valentine‘s Day Book Tag


Zdravím!

Dnes máme 14. února – den sv. Valentýna. Dlouho jsem přemýšlela, zda to brát nějak v potaz a dávat si na blog k tomuto tématu nějaký článek. Původně jsem si říkala, že asi spíš ne, protože Valentýna neslavím a obecně tento svátek moc nemusím. Ale pak mne napadlo, že bych sem mohla dát nějaký tematický tag a vzít to spíš jako zábavu.

Zkoušela jsem najít nějaké tagy na internetu, ale z těch, co jsem viděla, se mi nikdy žádný nelíbil úplně celý (líbila se mi třeba jen 1-2 otázky a zbytek se mi moc nezdál), tak jsem si vytvořila svůj vlastní. Původně mělo být 14 otázek, protože je 14. února, ale nakonec jich je jen 10 – a už to se mi zdálo jako problém vymyslet. 😂 Každopádně snad se Vám to bude aspoň trochu líbit. Hezkou zábavu!

1. Jmenujte svoji nejoblíbenější knihu s romantickou zápletkou.
  • Romantické knihy čtu jen poskrovnu, ale kdybych si měla vybrat, asi pro tuto otázku zvolím knihu Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli. Ta romantická linka se mi tady líbila a ten konec byl opravdu sladký a roztomilý. A jak romantiku běžně nemusím, tak tato kniha mne neskutečně bavila.

2. Jmenujte romantickou knihu, kterou všichni milují, ale Vám se nelíbila.
  • Spoustu kladných ohlasů si získala kniha Život po tobě od Jojo Moyes, druhý díl série Než jsem tě poznala. Co se týká mne samotné, Život po tobě mne bohužel (na rozdíl od předchozího dílu) moc nenadchl – hlavní hrdinka se vydala směrem, který se mi nelíbil, nebyla si sama sobě podobná, dějově také nic moc a celkové zpracování slabé.

3. Jaký je Váš nejoblíbenější knižní pár?
  • Hodně mne bavil pár Aristoteles a Dante z knihy Aristoteles a Dante objevují záhady vesmíru od Benjamina Alíra Sáenze. Ta cesta, kterou ti dva urazili, aby se dali dohromady, byla strastiplná, ale stálo to za to. Obě postavy jako takové mne pak také bavily, líbil se mi jejich postupný vývoj a to, jak se ti dva pak dali do kupy.

4. Který knižní pár se Vám naopak vůbec nelíbil?
  • Hodně špatný mi připadal pár Nyx a Ignifex z knihy Krutá krása od Rosamunde Hodge. Chemie mezi nimi byla nulová, šlo o špatně popsaný a těžko uvěřitelný vztah. Ta láska mezi nimi se vzala úplně odnikud a ta jiskra, co údajně mezi nimi měla přeskočit, mi připadala nepřesvědčivě vylíčená. Ti dva se k sobě vůbec nehodili.

5. Kdo je Vaše platonická knižní láska?
  • Tady jasně volím postavu Luigiho Ricciardiho, který je hlavním hrdinou detektivní série z pera Maurizia de Giovanniho. Jeho charakter mne baví. Je to takový podivín, kterého jeho kolegové moc nemusí, ale to proto, že on musí tajit svůj „dar“ vidět mrtvé lidi. Já si ho oblíbila pro jeho klidnou a rozvážnou povahu, smysl pro spravedlnost, metodičnost a inteligenci. A prostě má v sobě určitou jiskru „jinakosti“.

6. Jakou knihu milujete tak moc, že byste ji doporučili i své drahé polovičce?
  • Zbožňuju knihu Pes baskervillský. Není to sice žádná romantika, ale zato je to naprosto brilantní gotický román s detektivní zápletkou, skvěle napsaný a brilantně vystavěný. Tohle bych dala přečíst snad každému.

7. S jakou knihou byste nejraději trávili Valentýna?
  • Jelikož jsem cynik a Valentýna vlastně vůbec neslavím, sáhla bych asi po knize Utrpení mladého Werthera od J. W. Goetha – nešťastná láska je taky láska, no ne? 😂

8. Kterou knižní postavu byste rádi pozvali na Valentýna na rande?
  • Touto otázkou jsem si na sebe upletla bič a přiznám se, že jsem dlouho přemýšlela, co na ni vlastně odpovědět. Nakonec jsem po dlouhém dumání zvolila toho záhadného chlapíka z knihy Probuzení bohové od Sylvaina Neuvela. Tato postava nemá oficiálně žádné jméno, ale vede v knize (i v následujícím díle) rozhovory s hlavními hrdiny a má tam vlastně celkem důležitou roli. Je to takový záhadný a tajemný člověk, o kterém toho moc nevíme. A já bych ho pozvala právě proto, abych o něm něco zjistila. 😎

9. Představte si, že jste dohazovač. Které dvě postavy z (jakékoliv) Vaší oblíbené knihy byste spárovali dohromady, pokud byste mohli, protože autor(ka) knihy se rozhodl(a) to neudělat?
  • Další těžká otázka. Většinou totiž bývám spokojená s tím, jak to autoři ve svých knihách vymyslí, nebo je mi to víceméně jedno, kdo s kým skončí. Ale abych někoho uvedla, asi bych si uměla jako pár představit Harryho Pottera a Hermionu Grangerovou. Vím, že řada lidí nadává na to, že Harry skončil s Ginny, ale mně to nějak extra nevadilo. Ale kdyby si Harry vybral Hermionu, byla bych taky spokojená.

10. Které klišé Vám v romantických knihách nejvíc vadí?
  • Tady mám chuť odpovědět, že úplně všechna klišé, co člověka mohou napadnout. Protože právě ta klišé jsou jedním z důvodů, proč romantické knihy moc nečtu. Ale abych byla konkrétní, tak uvedu jeden příklad za všechny: dva lidé se na začátku naprosto nesnášejí, ale na konci stejně skončí spolu a jejich vztah je označován jako ta pravá osudová láska, ke které mělo vždycky dojít. No fuj! 😠


A co vy, jak byste odpověděli na jednotlivá zadání? Pokud se Vám tag líbil a chtěli byste si ho dát na svůj blog, klidně můžete, ráda si přečtu Vaše odpovědi. :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat