RECENZE: Pavel Renčín – Klub vrahů

Název: Klub vrahů
Název v originále: Klub vrahů
Autor: Pavel Renčín
Žánr: Napětí, thriller
Počet stran: 304

Od autora jsem již četla knihu Vězněná, která se mi moc líbila, a tak jsem chtěla vyzkoušet i další autorovu tvorbu, tak jsem sáhla po Klubu vrahů. A byť nehodnotím naplno, i tady nakonec odcházím spokojená.

Adam žije obyčejným životem jako zaměstnanec call centra a částečně jako knihkupec. Ve volném čase se rád ponoří do knih, které miluje nade vše. Život se mu změní, když potká tajemnou Dianu. Hra na život a na smrt začíná...

Kniha samotná začíná dost nejasně, nenápadně, dost pozvolna a působí možná trochu neukotveně – těžko se odhaduje, kudy se bude děj ubírat. To se ale naštěstí po cca třetině mění a příběh nabírá nejen na svém směru, ale tako na obrátkách a na spádu a sviští až do velmi solidně vygradovaného, pro leckoho možná nečekaného konce. Tímto se autorovi omlouvám, že jsem o něm pochybovala, neboť si mne dokázal nakonec získat i tentokrát, jen to bohužel trvalo trochu delší dobu, než jsem čekala, neb jsem v první třetině knihy váhala, zda vůbec ve čtení pokračovat. Za sebe tak doporučuji rozhodně vytrvat minimálně do poloviny a dát knize šanci, aby vás pohltila. Byť to tak zprvu nevypadalo, tak jakmile kniha nabrala směr a spád, musela jsem knihu nutně číst, nebo na ni aspoň myslet a přemýšlet, co bude dál, a na čtení jsem se prostě těšila.

Zatímco první třetina by se mohla zdát trochu těžkopádná či lehce neobratná (a to i po atmosferické stránce), později nastává obrat - nejen v ději, ale právě i ve zmíněné atmosféře, která pak začne dost houstnout. Autor přichází s příjemným napětím a temným, thrillerovým - až hororovým – námětem, který sice z příběhu možná neudělá tu nejděsivější knihu, co jste kdy četli, ale tím nádechem a příjemným temnějším napětím a svojí hutností určitě ostudu svému žánru nedělá.

Autor se v knize odkazuje na řadu literárních děl a na řadu autorů, což pro mne jako knihomila bylo velmi příjemným bonusem a v některých momentech jsem se hlavním hrdinou ztotožňovala. Především tedy v té jeho zálibě nejen hojně číst a ztrácet se v příbězích, ale i v nutkání knihy kolem sebe hojně syslit. Tento aspekt bude určitě příjemným zpestřením pro nejednoho milovníka knih, zvlášť je-li to jediný obsahově optimistický a pozitivní aspekt příběhu, který je jinak sám o sobě docela negativně a temně laděný.

Nutno podotknout, že kniha pak postupně směřuje ke skvěle vygradovanému a pro mne nečekanému závěru, kde si autor připravil pro mne překvapivý zvrat. Někdo by to možná uměl odhadnout dopředu, já to tedy neodhadla a autorovi za ten zvrat a nečekanou pointu děkuji.

Nakonec hodnotím na 80 % a dávám 4 hvězdy z 5. Knihu určitě mohu doporučit a zároveň radím v začátku vytrvat, pokud vás kniha nevtáhne úplně hned.