středa 2. prosince 2020

Bookish Christmas Book Tag

Zdravím!

Jelikož do Vánoc už zbývají zhruba jen tři týdny, je na čase se na Vánoce pomalu naladit. Aspoň trochu a v rámci možnosti. Já si našla nový vánoční knižní tag (a to zde), který mi přišel vcelku zajímavý. A tak s ním přicházím.


  • Ježíšek: Jmenuj knihu, kterou jsi dostal(a) jako dítě a kterou dodnes opatruješ jako nějaký poklad?

Výrazně v paměti mi utkvěla kniha Kde padají hvězdy od Markéty Zinnerové. Nedostala jsem ji tedy k Vánocům (žádná taková se mi z dětství momentálně nevybavuje), ale na konci druhé třídy od jedné kamarádky. Právě proto, že byla od kamarádky, se kterou jsem se tehdy loučila, když jsem odcházela na jinou školu, tak ji dodnes chovám jako poklad. Mám v knize věnování a je to klenot mé knihovny. :-)



  • Duch minulých Vánoc: Je nějaká kniha nebo série, ke které se o Vánocích rád(a) vracíš každý rok?

Asi to nedělám už každý rok, ale čas od času se během Vánoc vracím ke svým dětským klasikám. Andělíček Stříbrovlásek, Všetečný vánoční andělíček a 24 adventních příběhů to jistí. :-)



  • Vánoční stromek: Jmenuj sérii, v níž s každým přečtením najdeš něco nového a skvostného.

Obávám se, že tady nemám žádnou odpověď. Asi žádnou sérii jsem nečetla opakovaně, kromě Harryho Pottera. Ale ani toho jsem nečetla tolikrát, že bych měla pocit, že tam pokaždé objevím něco nového. Tady tedy zůstávám bez odpovědi.


  • Přátelé a rodina: Jmenuj knihu s úžasnými postavami.

Pane jo, takových postav by bylo! Pokud bych ale měla říct jeden titul z toho množství, nakonec uvedu postavy ze série s komisařem Ricciardim (autor Maurizio de Giovanni). Komisař Ricciardi, jeho kolega Maione a Ricciardiho tajná láska Erika jsou do jednoho moji oblíbenci! Ale musím říct, že výběr byl tady těžký. Těch knih mne sem napadlo hned několik.



  • Ozdoby: Jmenuj knihu s překrásnou obálkou, kterou bys s hrdostí vystavil(a) na své poličce.

Takových knih mám také velké množství a vybrat jen jednu je dost náročné. Nakonec jsem ale vybrala jako příklad knihy ze série Selekce od Kiery Cass, které jsou dechberoucí!


  • Vánoční pohledy: Jmenuj knihu, která předává nějakou silnou zprávu či poselství.

Tady jsem musela trochu víc zapřemýšlet, ale nakonec jsem zvolila knihu Krásky od Dhonielle Clayton. Myslím, že tu autorka skvěle nastavuje zrcadlo dnešní společnosti a snaží se tu poukázat na to, že krásná tvář není všechno a že i za krásnými rysy se někdy může skrývat zkažená duše. Lepší kniha mne v tuto chvíli nenapadla.


  • Led a sníh: Jmenuj knihu, u níž jsi doufal, že ji budeš milovat, ale nakonec tě ta kniha nechala chladným.

Tady musím bohužel uvést knihu Saeculum od Ursuly Poznansky, na kterou jsem se velmi těšila a od níž jsem měla velká očekávání, ale kniha mne nakonec děsně zklamala svojí dějovou průhledností a ne příliš výraznými postavami, které se mi místy pěkně pletly dohromady.


  • Vánoční oběd: Jmenuj knihu, která byla velká a působila svým rozsahem trochu děsivě, ale nakonec naprosto stála za to.

Tady je moje volba naprosto jasná, a tím je Malý život od Hanyi Yanagihary. Kniha je většího formátu, s velkým počtem stran, napsaná dost nahuštěným písmem. Svým rozsahem mne jaksi děsila a trochu i odrazovala. Ale ten příběh je naprosto fantastický. Nádherně napsaný, emocionálně silný a děsně bolestivý, ale každá stránka stojí za to!!!


  • Cukroví: Jmenuj knihu, která ti přišla sladká a uspokojující. 

Dlouho jsem nevěděla, co tady odpovědět. Ale nakonec volím knihu Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli. Byť se tu jedná i o těžších tématech, autorka přesto dokázala knihu sepsat tak, že jsem se u ní děsně culila, přišla mi svým způsobem roztomilá a končila velmi uspokojivě. 



  • Dárky: Kterou knihu bys si přál(a), aby si každý přečetl?

Budu se opakovat, ale Malý život. Ta kniha je neuvěřitelně lidská, silná, otevírá plno témat, o kterých je třeba mluvit. Ta kniha se mne dotkla a právem si zaslouží pozornost. Pokud by vás zajímalo více, zde najdete moji recenzi, kde jsem se snažila vysvětlit, v čem je kniha tak moc výjimečná.


  • Rozdávání sváteční nálady: Označ přátele, aby se sváteční nálada a knihomolská láska šířily dál.

Označuji tímto abstraktně každého člověka, kterého tento tag zaujal a rád by si k němu přiřadil své vlastní odpovědi a vlastní výběr knih. :-)


To je pro dnešek vše. A co byste odpovídali vy? :-)

Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat