čtvrtek 30. dubna 2020

The Spring Cleaning Book Tag

Zdravím!

Po nějaké době jsem si připravila další (snad) zábavný knižní tag, tentokrát s jarní tématikou. Jmenuje se The Sping Cleaning Book Tag a nechala jsem se inspirovat zde. Více v celém článku. :-)


  • Věčné přemáhání s tím vůbec začít: kniha nebo série, do níž jste se pořád nedokázali pustit kvůli jejímu rozsahu.
Tak tady bych mohla jmenovat skoro celé zástupy knih. Ale nakonec zde uvedu knihu Kronovy děti od Pavla Bareše (druhý díl ze série Projekt Kronos), na kterou se velmi těším. První díl byl úžasný a ten druhý mne také velmi láká a nemůžu se dočkat, až se do něj začtu. Ale vůbec nevím, kdy to bude, protože to je fakt neuvěřitelná cihla, která má lehce přes 750 stran. :-D



  • Vyklízení šatníku: kniha nebo série, které se chcete zbavit.

Přiznám se, že já se poslední dobou zbavuju knih docela pravidelně. Když mne nějaká kniha nebaví nebo už nemám zájem ji vůbec zkoušet, tak ji ze své knihovny dám pryč a buď ji věnuji někomu jinému, dám ji na nějaký knižní bazar nebo ji odnesu do městské knihovny na rozebrání. Poslední takovou knihou byl např. Prokletý rok od Kim Liggett, který mne dost zklamal.



  • Otevřete okno a pusťte si dovnitř čerstvý vzduch: kniha, která byla osvěžující.
U tohoto zadání jsem se nakonec rozhodla pro knihu Dospělost je mýtus od Sarah Andersen, jelikož jsem se u tohoto komiksu dost dobře pobavila a byl to velmi příjemný "zlepšovák" nálady.




  • Praní prostěradel: scéna, kterou byste nejraději přepsali, kdybyste mohli.

Tady jsem musela dost přemýšlet, protože mne vůbec nenapadala žádná konkrétní scéna, která by mi vadila natolik, že bych ji chtěla přepsat. Když už, tak mám spíše problémy s většími celky knih než jen s konkrétními scénami. A to bude také má odpověď. Přepsala bych první polovinu knihy Krutá krása od Rosamunde Hodge, protože mi vadilo, jak se tam pořád opakuje to, jak hlavní hrdinka všechny a všechno nenávidí. Pořád dokola. A skutečně není nutné, aby to zabíralo tak velký prostor jinak dost krátké knihy.



  • Vyhoďte naprosté nesmysly: kniha v sérii, která byla v dané sérii zcela zbytečná.
I tady jsem musela docela dlouho přemýšlet, ale nakonec jsem se rozhodla pro knihu Aristokratka ve varu od Evžena Bočka, druhý díl ze série Aristokratka. Pravdou je to, že obecně nejsem zas tak velký fanoušek této série jako celku, ale Aristokratka ve varu mi přišla v celé té sérii naprosto zbytečná a jako výplňkový díl. Takže tak, no. Bohužel.



  • Leštění klik u dveří: kniha, která měla čistý (uzavřený) konec.
Ze sérií, které jsem v poslední době četla, mne jako první napadla série Nyxia od Scotta Reintgena. Třetí díl Nyxia povstává jsem dočetla vlastně nedávno a jedna z věcí, která se mi na tom líbila, byl právě fakt, že se celá série touto knihou velmi důstojně uzavřela a všechny dějové linky byly více či méně velmi solidně a uspokojivě dokončeny podle mých představ.





  • Natáhněte se ke stropnímu větráku a utřete prach: kniha, která tlačila na pilu a až moc se snažila předat nějaké poselství.
I u této otázky jsem musela přemýšlet trochu delší dobu, ale nakonec jsem vybrala knihu Vánoční tábor od Karen Schaler. Autorka se tu snaží nechat čtenáře pocítit toho pravého ducha Vánoc, to krásné magické kouzlo, které Vánoce přináší. Poselství o tom, jak jsou Vánoce svátky lásky, klidu a míru a že to člověk musí v tomto období cítit za každou cenu. Já proti Vánocům nic nemám - naopak je mám velmi ráda. Ale v případě této knihy se to i mně zdálo přitažené za vlasy. Nevím, jestli je to přesně ta odpověď, kterou původce tohoto tagu měl na mysli, ale já asi nic lepšího nevymyslím. :-D



  • Únavný, ale přesto uspokojující konec: série, která byla náročná (únavná) na čtení, ale přesto jste při jejím čtení cítili uspokojení.
Tady bych uvedla čtyřdílnou sérii Pohřebiště zapomenutých knih od Carlose Ruize Zafóna. Mám za sebou sice teprve dva díly, nicméně podle mne dobře zapadají do zadání této otázky. Čtení těchto knih mne velmi baví, ale je to trochu únavné, protože se jedná o trochu náročnější čtení, které si vyžaduje svoji trpělivost.




To by bylo pro dnešek vše. A jaké knihy byste k jednotlivým zadáním přiřadili vy?
Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat