středa 1. dubna 2020

O.W.L.s Magical Readathon

Zdravím všechny!

Dnes bych vás ráda přivítala u článku, který se týká jednoho čtecího maratonu, kterého se chci v měsíci dubnu účastnit. Jmenuje se to O.W.L.s Magical Readathon a je to celé inspirované světem Harryho Pottera, konkrétně zkouškami NKÚ. Tvůrkyní tohoto čtecího maratonu je knihomolka G. vystupující na YouTube kanálu Book Roast. Pokud je pro vás celá tato akce novinkou, níže v článku se snažím vysvětlit, jaká jsou pravidla a jak to vlastně celé funguje.

Celý čtecí maraton probíhá od 1. do 30. dubna. Aby čtenář v tomto maratonu uspěl, je třeba nejdříve si vybrat zaměstnání. Autorka tohoto maratonu vytvořila seznam různých zaměstnání (či „kariér“) inspirovaných světem Harryho Pottera. Jejich seznam najdete zde. Z nich si vyberete jedno zaměstnání, které se vám zamlouvá ze všech nejvíce. U každého tohoto zaměstnání pak najdete seznam školních předmětů, které musíte pro zkoušky NKÚ (O.W.L.s) absolvovat. Ke každému předmětu se váže jedno zadání či úkol, na jehož základě si vyberete knihu, kterou přečtete. Zadání (resp. úkoly) najdete zde. Ve chvíli, kdy knihu přečtete, máte splněný předmět.

U jednotlivých zaměstnání jsou ještě uvedeny seznamy pro zkoušky O.V.C.E. (N.E.W.T.s), ale čtecí maraton pro N.E.W.T.s bude probíhat až někdy později (nejspíš v létě - aspoň tak to bylo loni), takže tím se nyní nemusíte zabývat. Nyní, v dubnu, jsou důležité předměty, které jsou u každého zaměstnání vyjmenované v části "O.W.L.s".

Každé zaměstnání má svůj vlastní počet a výběr předmětů – počet předmětů a jejich výběr se liší. Já si nakonec vybrala jako zaměstnání alchymistu. Mám totiž ráda výzvy. U povolání alchymisty je totiž potřeba zvládnout všech dvanáct předmětů, které do tohoto čtecího maratonu byly přiřazeny. Dvanáct předmětů, dvanáct různých knih. A říkala jsem si, že bych to tady mohla v článku průběžně sdílet - jaké knihy jsem přečetla a jak se mi daří tenhle maraton zvládat.


Ancient Runes (Starodávné runy) SPLNĚNO! ✅
= Heart rune: heart on the cover or in the title
= Srdcová runa: srdce na obálce nebo v názvu

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Seanan McGuire - Každé srdce je bránou

⭐⭐⭐⭐⭐


Arithmancy (Věštění z čísel) SPLNĚNO! ✅
= Magical qualities of number 2: balance/opposites - read something outside your favourite genre
= Magické vlastnosti čísla 2: rovnováha/protiklady - přečti něco mimo svůj oblíbený žánr

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Charles Baudelaire - Květy zla

⭐⭐⭐⭐⭐


Astronomy (Astronomie) SPLNĚNO! ✅
= Night classes: read majority of this book when it's dark outside
= Noční přednášky: přečti většinu této knihy, když už je venku tma
-tento požadavek si vykládám hodně volně - resp. výběr knihy je zde zcela volný, je třeba se řídit hlavně tím, kdy přesně tu knihu přečteme

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Jason Dark - Tanec zatracených

⭐⭐⭐⭐⭐


Care of the magical creatures (Péče o kouzelné tvory) SPLNĚNO! ✅
= Hippogriffs: creature with a beak on the cover
= Hipogrifové: kniha, na jejíž obálce je tvor mající zobák

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Paula Daly - Co jsi to za matku?

⭐⭐⭐⭐⭐


Charms (Kouzelné formule) SPLNĚNO! ✅
= Lumos Maxima: white cover
= Lumos Maxima: kniha s bílou obálkou

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Ivan Renč - Kytice z královské zahrady

⭐⭐⭐⭐⭐


Defence against the dark arts (Obrana proti černé magii) SPLNĚNO! ✅
= Grindylows: book set at the sea/coast
= Děsovec: kniha odehrávající se u moře/na pobřeží

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Jojo Moyes - Stříbrná zátoka

⭐⭐⭐⭐⭐


Divination (Jasnovidectví) SPLNĚNO! ✅
= Third eye: assign numbers to your TBR and use a random number generator to pick your read
= Třetí oko: přiřaďte knihám na vašem TBR čísla a použijte nějaký generátor čísel, který vám vybere, co z této hromádky budete číst
-tento požadavek chápu tak, že si máme k jasnovidectví vybrat nějakou hromádku jakýchkoliv knih, které se však musí lišit od zbytku (=tzn. jiné knihy, než máme vybrané pro zbytek předmětů), a důležitý je ten způsob, jakým se vybere,  co budeme číst

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Kimberley McCreight - Tam, kde ji našli

⭐⭐⭐⭐⭐


Herbology (Bylinkářství) SPLNĚNO! ✅
= Mimbulus mimbletonia: title starts with M
= Mimbulus mimbletonia: kniha, jejíž název začíná na M

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Emmy Laybourne - Monument 14

⭐⭐⭐⭐⭐


History of magic (Dějiny čar a kouzel) SPLNĚNO! ✅
= Witch hunts: book featuring witches/wizards
= Hon na čarodějnice: kniha, v níž vystupují čarodějky/kouzelníci

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Otfried Preussler - Malá čarodějnice

⭐⭐⭐⭐⭐


Muggle studies (Studia mudlů) SPLNĚNO! ✅
= book from a perspective of a muggle (contemporary)
= kniha psaná z pohledu mudly (contemporary)

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Francisca Zappia - Uvnitř mé hlavy

⭐⭐⭐⭐⭐


Potions (Lektvary) SPLNĚNO! ✅
= Shrinking Solution: book under 150 pages
= Scvrkávací roztok: kniha, která má méně než 150 stran

  • Kniha, kterou jsem přečetla: Filip Rožek - Gump: pes, který naučil lidi žít

⭐⭐⭐⭐⭐


Transfiguration (Přeměňování) NESPLNĚNO ❌
= Animagus lecture: book/series that includes shapeshifting
= Přednáška na téma zvěromágové: kniha/série, v níž se vyskytuje přeměňování/změna tvarů/...

  • Kniha, kterou jsem přečetla:
  • Jediná kniha, kterou jsem k tomuto tématu měla, byla v elektronické podobě. A já s těmi e-booky mám nejspíš nějaký problém.


⭐⭐⭐⭐⭐


To by bylo pro dnešní článek vše. Znáte tento čtecí maraton? A plánujete, že byste se do něj zapojili? A jakou kariéru v kouzelnickém světě jste si vybrali? Určitě dějte vědět do komentářů. :-)

ČTECÍ UPDATE KE DNI 18. 4.: Dnes jsem dočetla poslední knihu, kterou jsem měla připravenou. Jedno téma jsem nezvládla splnit, jelikož mi neseděla elektronická verze, v níž jsem knihu měla. A jinou knihu v papírové podobě jsem doma neměla a už se mi ji popravdě ani nechtělo shánět. Tento čtecí maraton tedy končím s 11 přečtenými knihami z 12 možných. A i když jsem to nesplnila na 100 %, i tak to považuji za úspěch. :-)

Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat