čtvrtek 23. ledna 2020

Winter Themed Book Tag

Zdravím a vítám vás u nového tagu!

Jelikož jsme se přehoupli do druhé poloviny ledna a jsme uprostřed zimy, říkala jsem si, že by bylo možná zajímavé zkusit nějaký knižní tag, který se zimou nějak souvisí. Z těch, co jsem našla, mne zaujal tento. A bylo opět docela zábavné ho vyplňovat. :-)

  • Padající sníh: Barvy zimy jsou v tlumenějším tónu. Vyberte knihu, která má na obálce bílou, světle modrou a šedou.
V originálním tagu byla uvedena kniha První ze série Selekce od Kiery Cass. Přiznám se, že mne tato kniha také původně napadla jako první. Ale abych úplně nekopírovala odpověď z původního článku, nakonec jsem si zvolila knihu Panský dům - první díl ze stejnojmenné série od Anne Jacobs.





  • Praskající oheň: Díky studenému počasí je ten správný čas sednout si ke krbu, v němž praská oheň. Jaká kniha je podle vás nejvhodnější k tomu, aby se s ní člověk usadil do tepla sálajícího z krbu?
Napadá mne řada knížek, ale nakonec jsem zvolila Nejtemnější hodinu od Barbary Erskinové. Je to napínavý příběh, do kterého jsem se ponořila raz dva a nemohla jsem se vůbec odtrhnout. Je to takový ten typ příběhu, který byste si nejraději přečetli na jedno posezení, v klidu, teple a pohodlí. A proč ne třeba u krbu, v němž příjemně praská oheň?




  • Ledová bouře: Zimní bouře umí být hodně krušné. Ve které vaší oblíbené knize si postavy procházejí krušným obdobím?

Krušným obdobím si rozhodně procházejí Taťána a Alexandr v knize Měděný jezdec - jednak kvůli probíhající válce a okupaci Leningradu a jednak proto, že jejich láska je tzv. zakázaná a oni ji musí skrývat.




  • Zimní přání: Když trávíme více času schovaní někde uvnitř,  máme možnost více snít a něco si přát. Která knižní postava žije život, o kterém sníte?

Odpověď na tuto otázku byla pro mne skutečně oříšek, protože ve valném množství knih, co jsem zatím četla, nežijí postavy zrovna závidění hodné životy, spíše naopak. Nakonec jsem ale zvolila hlavní postavy z knih od Arthura Ransoma ze série Vlaštovky a Amazonky, kde hlavní hrdinové jsou děti, které prožívají různá prázdninová dobrodružství. A mně to vždycky připadalo naprosto úžasné a jako něco, co bych také chtěla zažít.



  • Horké kakao: Během zimy není nic lepšího, než dát si šálek horkého kakaa, což my dospěláci občas podceňujeme. Jaká kniha by podle vás měla být více čtená a rozšířena mezi dalšími čtenáři?
Rozhodně bych se nezlobila, kdyby více čtenářů četlo moji milovanou detektivní sérii s komisařem Ricciardim. Detektivky se odehrávají ve 30. letech 20. století v Neapoli a hlavní hrdina komisař Ricciardi má neobvyklý "dar" - vidí přízraky mrtvých lidí v jejich posledních chvílích před tím, než zemřeli. Je to skvělá a úžasná série, kterou naprosto miluju. A mrzí mne, že je tak málo vidět.




  • Balzám na rty & tělové mléko: Pro mnoho lidi je péče a zklidnění suché pleti běžnou součástí zimního období. Která kniha je podle vás plná uklidňujících a povzbudivých slov?
Pro mne další těžká otázka, protože se mi povzbudivé knihy do rukou dostávají spíše sporadicky. Což samo o sobě není zrovna pozitivní zjištění. Nakonec jsem vybrala knihu Vánoční příběhy pro potěchu duše od Bruna Ferrera. Jedná se o soubor kratičkých příběhů s vánoční tématikou, které obsahují vždy nějaké ponaučení. A svým obsahem mi to přijde asi jako to nejbližší tomu, co by se dalo považovat za uklidňující a povzbudivé.




  • Peprmintové Mocca: Které jídlo nebo pití si během zimy nejčastěji berete ke svým dlouhým čtecím maratonům?

Popravě řečeno nemám žádné jídlo či pití, které bych měla určené jen pro zimní období. Já si tak nějak celoročně vařím ke čtení kávu a to mi zcela bohatě stačí. <3





A co byste na otázky odpověděli vy? :-)
Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat