pátek 20. září 2019

Finally Fall Book Tag

Zdravím!

Po řadě týdnů je opět čas udělat si nějaký ten zábavný tag. A jelikož je podzim, tak se tématicky nabízí tag věnovaný tomuto ročnímu období. Tagů na toto téma jsem prohlížela několik, ale z toho, co jsem našla, se mi nejvíce zalíbil ten s názvem "Finally Fall Book Tag". Jako první jsem ho našla na blogu Zezee with books. A nyní můžeme jít na to!

  • Na podzim je vzduch svěží a čistý. Jmenujte knihu s jasným, barvitým prostředím!
Po delším pátrání jsem si nakonec vzpomněla na knihu Frankenstein od Mary Shelley. Autorka zde zahrnula několik pasáží, v nichž popisuje krásy přírody, která je jednoduše dech beroucí.





  • Příroda je překrásná.... ale také pomalu umírá. Jmenujte knihu, která je překrásně napsaná, ale zároveň vypráví o nějakém těžkém tématu, např. ztrátě či zármutku.
Tady se mi jako první vybavuje kniha Tisíc polibků od Tillie Cole. Kniha vypráví příběh mladého páru Runa a Poppy, kde tito dva musí čelit právě jak ztrátě, tak zármutku. Je to velmi smutná, dojemná kniha, která se zabývá velmi těžkým tématem, ale je nádherně napsaná a mně se zapsala hluboko do srdce.





  • Podzim je obdobím návratu do školy. Doporučte non-fiction knihu, která vás naučila něco nového.
Knih, které by byly odborné, nebo alespoň populárně naučné, v poslední době moc nečtu. Nicméně před časem jsem se pustila do knihy Důmyslné umění jak mít všechno u pr**le od Marka Mansona. Je to dost řízná kniha, která se snaží nabídnout návod na to, jak přistupovat k životu s nadhledem a netrápit se věcmi, které za to nestojí. Některé myšlenky v této knize jsou celkem zajímavé.





  • Aby se člověk udržel v příjemném rozpoložení, je fajn trávit čas s lidmi, které milujeme. Jmenujte fiktivní rodinu/domácnost/skupinu přátel, jíž byste chtěli být součástí.
Tady jsem si vybrala knihu Zamrzlá loď kapitána Flinta od Arthura Ransoma. Jde o příběh ze série o Vlaštovkách a Amazonkách - o skupině přátel, kteří spolu tráví volný čas a zažívají různá dobrodružství. A proto bych si vybrala tuto partu přátel. Mají mezi sebou skvělý vztah a užívají si spoustu zábavy a her.





  • Barevné listí se postupně začíná kupit na zemi. Ukažte nám hromádku knih s hřbety v barvách podzimu!
Tento úkol ponechávám bez nějakého delšího komentáře a jen s fotkou. Je to to nejlepší, co jsem ze své knihovny dokázala vytvořit.





  • Podzim je perfektní dobou na vyprávění příběhů u krbu či u ohně. Podělte se o knihu, v níž někdo vypráví nějaký příběh.
Přiznám se, že tady jsem měla dost problém přiřadit nějakou knihu. Ale nakonec jsem zvolila klasiku Na Větrné hůrce od Emily Brontëové. S touto knihou mám takový komplikovaný vztah. Při prvním čtení se mi kniha moc líbila, ale při opakovaném čtení jsem Větrnou hůrku ani nedočetla, protože mi nesedla hlavní hrdinka. Každopádně zadání to odpovídá. Vyskytuje se tam člověk, který vypráví příběh hlavní hrdinky Kateřiny...




  • Noci jsou čím dál tím tmavší a tmavší. Podělte se o nějaké temné, děsivé čtení.
Jako hodně temné a svým způsobem děsivé čtení mi přišla kniha Kde se skrývá ďábel od Craiga Russella. Jedná se o temný, psychologický příběh odehrávající se v Československu roku 1935, který vypráví o mladém psychologovi V. Kosárkovi, který nastupuje do psychiatrické léčebny, v níž je vězněno šest největších zločinců a psychopatů té doby. Mezitím se v Praze vyšetřuje série vražd, které se velmi podobají řádění Jacka Rozparovače. A nad tím vším se vznáší mrak blížící se druhé světové války. Skvěle napsané a všem milovníkům thrillerů moc doporučuju.





  • Dny jsou čím dál tím chladnější. Jmenujte krátký, hřejivý příběh, který nás zahřeje během studeného, deštivého dne.
Tady jsem docela narazila. Když jsem hledala odpověď na toto zadání, uvědomila jsem si, jak málo čtu příběhy, které by se daly označit za hřejivé. Nakonec jsem vybrala knihu, která je vánočně laděná a příběh umí zahřát u srdce. A tím je Vánoční koťátko od Jamese Herriota.





  • Podzim se pravidelně vrací každý rok. Jmenujete svého dlouholetého favorita, kterého byste si v nejbližší době chtěli zase přečíst.
Už dlouho jsem si nepřečetla svého milovaného Psa baskervillského od Arthura Conana Doyla. Je to jedna z mých nejoblíbenějších knih vůbec a na podzim se to rozhodně hodí.





  • Podzim je skvělým obdobím pro příjemné, pohodlné večery strávené u knihy. Podělte se o své oblíbené věcičky či "doplňky", které máte při čtení u sebe, aby vaše chvilky strávené s knihou byly příjemnější a útulnější.
Já si popravdě řečeno na nějaké vymoženosti u čtení moc nepotrpím. Stačí mi hrnek s kávou (občasně s čajem) a něco dobrého k jídlu. Víc nepotřebuju. :-)





To je pro dnešek vše. A co byste na otázky odpověděli vy? :-)
Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat