neděle 21. dubna 2019

Easter Book Tag 2019

Zdravím všechny a přeji veselé Velikonoce!

Jelikož jsem již něco podobného dělala loni o Vánocích, říkala jsem si, že by mohlo být fajn zkusit něco i s velikonoční tématikou. A tak tu jsem dnes s knižním tagem, resp. jeho velikonoční variantou. Předlohu k tomuto tagu jsem hledala na internetu a nakonec se mi nějaký takový tag podařilo objevit na zahraničních blozích. První blog, kde jsem tento tag našla, si můžete prohlédnout zde. Pro potřeby svého blogu jsem tag přeložila do češtiny, aby byl srozumitelný všem. Příjemnou zábavu!

  • Zajíčci – Kniha, u které by sis přál/a, kdyby se mohla rozmnožit či prodloužit, aneb kniha, ke které bys chtěl/a pokračování (ač mít ho nebude).
Tady jsem měla docela dost problém něco vybrat, protože většinou mi vyhovuje, když kniha skončí a dál se nenatahuje. Protože ale něco vybrat musím, volím knihu Eleanor & Park od Rainbow Rowell. Docela by mne zajímalo, jak životy hlavních hrdinů pokračují a jak se případně vyvíjel jejich další vztah.


  • Vajíčko – Kniha, která tě překvapila.
Zde jsem jednoznačně vybrala knihu Cinder & Ella od Kelly Oram. Tato kniha mne překvapila hned z několika důvodů. Jednak jsem nečekala, že mne tento román do sebe vtáhne tak rychle a tak hluboko. Četla jsem to s nadšením a byla jsem do toho fakt zažraná. Navíc se mi líbilo, jakým způsobem a jak přesvědčivě autorka zpracovala emoce hlavní hrdinky. Kniha se také vyznačuje skvěle vystavenými dialogy mezi hlavními hrdinky. Celkově jsem z knihy nadšená. Největším překvapením bylo to, že mne kniha fakt bavila, protože jsem to u této knihy tak nějak nečekala.


  • Lov – Kniha, kterou jsi měl/a problém sehnat.
U tohoto bodu mne jako první napadla kniha Vražda v Orient-Expresu od Agathy Christie. Tento příběh miluju ve filmové podobě s Davidem Suchetem v hlavní roli, ale dalo mi děsně dlouho zabrat, než se mi knihu podařilo získat v té edici, kterou sbírám. Trvalo to několik dlouhých týdnů, ale nakonec se mi knihu podařilo sehnat přes internet z jednoho antikvariátu v Hradci Králové, z čehož mám obrovskou radost.


  • Jehňátka – Dětská kniha, kterou si stále dokážeš užít (kterou máš stále rád/a).
Tady byla volba zcela jasná. Děti z Bullerbynu od Astrid Lindgren jsou titul, který jsem četla jako děcko a čtu ho opakovaně doteď. Autorka vykreslila své dětské hrdiny tak přesvědčivě a jejich příběhy jsou tak sugestivně vylíčené, že bych se nejradši stala postavou v této knize a všechno zažívala spolu s těmi dětmi. Což bohužel nejde, a tak se k této knize vracím aspoň jako čtenář.


  • Jaro – Kniha, která ti svojí obálkou připomíná jaro.
Zprvu jsem si nebyla jistá, co za knihu vybrat, ale nakonec volím román Tisíc polibků od Tillie Cole. Ačkoliv příběh sám o sobě s jarem nemá nic společného, tady jde hlavně o tu obálku. A ta barevná kombinace, kterou se kniha Tisíc polibků může pochlubit, mi jaro skutečně připomíná.


  • Zmrtvýchvstání – Kniha od již zemřelého autora.
Přiznám se, že tady jsem docela dlouho váhala, co zvolit za knihu, protože zadání samo o sobě je dost vágní a dá se pojmout jakkoliv. Po dlouhém přemýšlení jsem nakonec vybrala knihu Medvídek Pú od A. A. Milneho. Je to milý, příjemný a odpočinkový příběh, který si užije jak dospělý, tak dětský čtenář – je to takové pohlazení po duši pro všechny. A pokud jste knihu ještě nečetli, určitě doporučuju! Myslím, že v době jara (či Velikonoc) je to fajn volba ke čtení, pokud hledáte něco milého.


  • Košíčky – Kniha, kterou máš zrovna ve svém nákupním košíku či na svém wish-listu.
U tohoto zadání byla má odpověď naprosto jednoznačná. V nejbližších dnech by měla vyjít kniha Dům zesnulých od Maurizia de Giovanniho. Jde již o čtvrtý díl ze série s vyšetřovatelem Luigim Ricciardim, což je moje platonická láska. A já se na tuto knihu děsně moc těším a nemůžu se dočkat, až se mi kniha dostane do rukou!


  • Cukrovinka – Kniha, která je sladká.
Tady to bylo opět těžké, protože knihy, které by se daly označit za sladké, moc nečtu. Nakonec jsem zvolila knihu Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli. Přestože tento příběh obsahuje několik ne úplně pozitivních pasáží a šikana sama o sobě není kdoví jak sladká, ten konec knihy prostě je sladký a já knihu opouštěla s úsměvem na rtech.




A jaké knihy byste do jednotlivých kategorií použili vy? :-)

Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat