úterý 25. prosince 2018

Co mi přinesl Ježíšek?

Zdravím všechny a moc doufám, že si Vánoce užíváte, jak se patří.

Dnes mám připravený článek, v němž bych vám ráda ukázala, co mi donesl Ježíšek za knihy. Jsem z nich naprosto nadšená a hrozně moc se na ně těším. A myslím, že se na většinu z nich vrhnu ještě teď o svátcích, protože všechny knihy vypadají naprosto skvěle.



První knihou je Dům stínů od Pamely Hartshorne (vydal Baronet). Podle informací dostupných na internetu by se mělo jednat o historický román / román pro ženy, v němž se hlavní hrdinka na začátku příběhu probudí v nemocnici a nepamatuje si, kdo je, a ani nepoznává svoji rodinu. Když se jí pak vzpomínky začnou postupně vracet, měly by se jí v hlavě ale také zjevovat myšlenky nějaké její pradávné příbuzné, která je už přes 400 let mrtvá. Podle anotace to zní dost zajímavě, napínavě a tajuplně. Trochu mi to připomíná Barbaru Erskinovou, což je pro mne dost velké lákadlo. A fakt se na to těším.



Další knihou je druhé vydání titulu Spolek přátel krásné literatury a bramborových koláčů od dvojice autorek - Mary Ann Shafferové a Annie Barrowsové (vydal Ikar). Mělo by jít o historický román odehrávající se během druhé světové války a věnovat by se měl lidem z okupovaného ostrova Guersney a jejich společenství. Příběhy z doby druhé světové války čtu moc ráda a tohle vypadá tak jako dost tajemně. O okupaci ostrova Guersney jsem nikdy neslyšela, tak uvidíme, co se z toho nakonec vyklube.



Třetí knihou je Norské dřevo od Harukiho Murakamiho (vydal Odeon). Na tuto knihu jsem obzvlášť zvědavá. Murakami patří mezi velmi populární a úspěšné autory a já se cítím tak trochu jako ostuda, že jsem od něho ještě nic nečetla. A tak jsem moc ráda, že se mi konečně dostala jedna z jeho knih do rukou. Norské dřevo by mělo být romantickým i tragickým milostným příběhem na pozadí japonských reálií; anotace také slibuje psychologický portrét hlavních hrdinů. Tak jsem na to fakt zvědavá a moc doufám, že nebudu zklamaná, protože zrovna u Murakamiho mám ta očekávání dost velká.



O těchto třech knihách jsem tušila, že bych je možná mohla dostat, protože jsem si o ně "psala Ježíškovi". Pak mi ale kromě nich Ježíšek přinesl ještě další tituly, o kterých jsem neměla ani ponětí, že je dostanu. A o to větší radost z nich byla, asi si to umíte představit.

Jednak mi Ježíšek přinesl knihu Enderova hra od Orsona Scotta Carda (vydalo Argo). Je to sci-fi příběh o malém chlapci Enderovi, na jehož bedrech leží osud celé naší planety. Tuto knihu jsem četla letos v létě, měla jsem ji tehdy půjčenou z knihovny a byla jsem z ní naprosto unesená. Moc jsem si ji zamilovala, a tak jsem teď moc ráda, že mohu tento skvost zařadit do své knihovny.



Dále mi Ježíšek věnoval knihu Metro 2033 od Dmitrije Glukhovského (vydal Knižní klub). Metro 2033 je prvním dílem z trilogie Metro, která v knižním světě zaznamenala celkem velký úspěch a z řady míst na tuto sérii zaznívají kladné ohlasy. První kniha se zaměřuje na hrdinu, který žije v labyrintu moskevského metra, což je (zdá se) jediné místo, kde se dá ještě tak nějak přežívat poté, co ve světě došlo k jaderné válce. Námět zní zajímavě, tak jsem na to moc zvědavá.



Poslední knihou, kterou jsem od Ježíška dostala, je román Manželka mezi námi od dvojice autorek Greer Hendricksové a Sarah Pekkanenové (vydalo Motto). Jedná se o thriller, v němž by se měl řešit jakýsi milostný trojúhelník - detaily popravdě moc nevím a trochu se bojím zabrousit do internetových databází, abych si něco omylem nevyspoilerovala, v případě této knihy by se to asi nehodilo. :-D Každopádně i na tuto knihu se těším - uvidíme, co z toho nakonec bude.



Tímto bych ještě jednou chtěla poděkovat Ježíškovi, za tyto krásné dárečky. A jaké knihy jste našli pod stromečkem vy? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat