úterý 18. prosince 2018

Christmas Book Tag

Už dlouho jsem nepublikovala na svém blogu žádný tag. Tak jsem si říkala, že využiju blížících se Vánoc a zkusím si vybrat něco s vánoční tématikou. A zadařilo se. Na internetu jsem narazila na tento tag - jeho otázky či "úkoly" mne zaujaly, tak jsem to přeložila do češtiny a zkusila vymyslet své vlastní odpovědi.


  • Očekávání – Natěšenost na Vánoce je hmatatelná. Jaké knihy, které mají vyjít v době kolem Vánoc, nejvíc vyhlížíš?
Tady to asi budu muset rozšířit na celý prosinec a začátek ledna, protože knih, co vychází těsně kolem Vánoc a které vyhlížím, moc není. Vlastně skoro žádné. 😂 V tuhle chvíli si největší zálusk dělám akorát na knihu Tajemství z Abigalle Hall od Lauren A. Forry, která by měla vyjít v lednu u nakladatelství Brána.

  • Vánoční písně a koledy – Na které knihy či na jakého spisovatele pěješ chválu až do nebes?
Rozhodně pěju chválu na knižní sérii o Václavovi od Černého koně, kterou napsal Pavel Hrdlička. Jde o sérii detektivek, které se odehrávají ve středověké Praze. Knihy jsou čtivé, napínavé a okořeněné příjemnou dávkou humoru. A také jsem si zamilovala knižní sérii s detektivem Luigim Ricciardim z pera Maurizia de Giovanniho. Hlavní vyšetřovatel Ricciardi je moje platonická knižní láska - víc netřeba dodávat. 😂

  • Chaloupky z perníku – Která kniha či knižní série se může pyšnit skvěle vystavěným světem?
Tady rozhodně musím zmínit sérii Naslouchač od Petry Stehlíkové – jde o českou fantasy, která si mne podmanila mj. právě svým světem. Ten je sice v řadě ohledů dost drsný a krutý, ale autorka to má skvěle vymyšlené. Totéž platí o další fantasy sérii, kterou je Jiskra v popelu (Sabaa Tahirová).
  • Vánoční koleda – Jaká je tvoje oblíbená vánoční klasika, či jakou knihu se chystáš na Vánoce číst?
Vánočně laděné knihy jsem začala číst už někdy v listopadu, tak mi toho na dobu Vánoc už moc nezbylo. Což je u mne bohužel dost normální. Ale myslím, že si zopakuju své oblíbence z dob svého raného dětství. Je to sice čtení pro děti předškolního věku či věku 1.-3. třídy ZŠ, ale to vůbec nevadí. Pro mne je to pohlazení po duši. Takže to budou Andělíček Stříbrovlásek, Všetečný vánoční andělíček, 24 adventních příběhů a Jak jsme našli pejska. Pokud bude čas, budu se snažit dočíst knihu Oliver - kocour, který zachránil Vánoce od Sheily Nortonové a Vánoční příběhy pro potěchu duše od Bruna Ferrera.
  • Vánoční cukrovinky – Jakou knihu bys nejraději dostal/a k Vánocům?
Vůbec bych se nezlobila, kdyby mi Ježíšek přinesl Dům stínů od P. Harsthorneové, Spolek přátel krásné literatury a bramborových koláčů od M. A. Shafferové a A. Barrosové a Norské dřevo od H. Murakamiho. Tak uvidíme na Štědrý den, jestli jsem byla tenhle rok hodná. 😂

  • Svíčky v okně – Která kniha v tobě nejvíc vyvolává pocit tepla a komfortu?
Něco podobného vždycky pociťuji u čtení knihy Děti z Bullerbynu od Astrid Lindgrenové. V tomto světě jsem se vždy cítila bezpečně a vnímala jsem zde příjemnou, přátelskou a láskyplnou atmosféru.

  • Vánoční stromeček a dekorace – Jaké knižní obálky jsou tvé nejoblíbenější?
Vím, že soudit knihy podle obálek je dost povrchní, ale řekněme si to na rovinu. Pokud se obálka vyvede, je to vždycky velmi příjemná potěcha pro oko. Namátkou teď zmíním sérii Selekce od Kiery Cass, která má ty obálky prostě nádherné. Jinak o obálkách jsem kdysi dělala samostatný článek, takže pokud by vás zajímaly další tipy, můžete se podívat zde.

  • Vánoční pohoda – Jmenuj pár věcí, co máš na Vánocích nejraději.
K tomuto tématu chystám samostatný článek, takže zde jen stručně. Když pominu všechny ty materiální věci (dobré jídlo, stromeček, dárky, pohádky, atd.), na které se těší asi každý, těším se kromě toho i na to, že svátky strávím doma, v klidu a v pohodě, beze spěchu. A hlavně na to, že letos výjimečně nebudu muset jít mezi svátky do práce. Také mám ráda takové to očekávání a přípravy právě na to, aby Vánoce mohly proběhnout v klidu. Pak se také těším na to, že se sourozenci opět strávíme jeden společný večer hraním deskových her.

A co vy? Jak byste na jednotlivé otázky odpověděli vy? Pochlubte se do komentářů. ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat