RECENZE: Ruth Ware – Hra na lháře

Název: Hra na lháře
Název v originále: Thy Lying Game
Autor: Ruth Ware
Nakladatelství: Leda
Počet stran: 407

Na tuto knihu jsem se těšila hodně dlouho. Vlastně už od chvíle, kdy jsem zjistila, že má vyjít. Jméno autorky je pro mne totiž velkým lákadlem, takže bylo jasné, že si přečtu i její další knihu. A jak se mi líbila, to zjistíte v mé dnešní recenzi.

Isa, Kate, Thea a Fatima. Čtyři nerozlučné kamarádky. Kamarádky, které již 17 let skrývají temné tajemství a které nyní pomalu začíná vyplouvat na povrch. Každá z kamarádek má co ztratit. Budou se i nyní řídit svými pravidly, kterých využívaly na střední škole při své hře na lháře? Co všechno jsou ochotny obětovat pro svou záchranu?

O faktu, že Ruth Ware umí psát čtivé a temné příběhy, jsem měla možnost se přesvědčit už u jejích  předchozích románů Všude kolem černý les a Žena z kajuty č. 10. A přestože Hra na lháře nedosahuje té stejné kvality, jako právě román Všude kolem černý les, který považuju za naprostou pecku a top autorčiny tvorby, i tak se dá tato novinka považovat za fantastický příběh.

Ruth Ware se i v případě této knihy rozhodla postupovat podle zaběhnutého formátu. Zpočátku nám představuje hlavní postavy příběhu. Ten je vyprávěn z pohledu Isy, která stejně jako Thea a Fatima bez mrknutí oka odjíždějí za svou kamarádkou Kate, která je požádala urgentně o pomoc. Na místě se pak pomalu, ale jistě začíná rozplétat temný příběh, během něhož odkrýváme společnou minulost všech kamarádek a díky čemuž pomalu zjišťujeme, proč Kate tak zpanikařila a proč všechny kamarádky svolala.

Již od prvních kapitol na nás doléhá temná a neutěšená atmosféra, kterou ještě podporuje prostředí, v němž se celý román odehrává. Mlýn, v němž Kate bydlí, se nachází na blatech a celá budova se pomalu potápí. Místy jsem si připadala jako v románu Pes baskervillský A. C. Doyla – to prostředí a ta atmosféra mi přišly celkem podobné. A přiznám se, že mi z toho prostředí dost mrazilo. O to víc, když Isa na toto místo přicestovala se svou šestiměsíční dcerkou - to jsem si říkala, že trochu zavání nebezpečnými situacemi.

Zároveň oceňuji, jak se autorce opět podařilo vykreslit všechny hlavní hrdiny – každá z postav byla úplně jiná a přitom popsaná naprosto věrohodně, takže o to víc působil příběh jako takový plastičtěji a uvěřitelněji.

Kromě postav, atmosféry a prostředí pak samozřejmě musím pochválit celou zápletku. Je fakt, že ke konci byla od určitého bodu pointa zcela zřejmá, ale to nic nemění na tom, že autorka přišla s dalším skvěle napsaným a strhujícím románem se zajímavým rozuzlením. Akorát právě to, že od určité chvilky tušíte, o co asi jde, zabránilo tomu, aby Hra na lháře na mne zapůsobila tolik jako Všude kolem černý les, kde jsem pointu a hlavního pachatele absolutně neodhadla.

Nicméně i tak byl román Hra na lháře neskutečně čtivý, strhující a já si to moc užila. Pokud hledáte thriller, který má spád a odehrává se v temné atmosféře a na trochu odlehlejším a ne úplně bezpečném místě, mohlo by vás zaujmout právě toto dílo. A já jen doufám, že od Ruth Ware u nás vyjde ještě něco, protože mne její knihy jednoduše baví.

Dávám 80 % a určitě mohu doporučit!