pondělí 15. ledna 2018

The Courtship Book Tag

Jedna z věcí, která mne baví sledovat u jiných blogerů (či booktuberů, když na to přijde) je něco, čemu se říká "tagy". Jejich hlavním cílem je podle mého být zdrojem pobavení, a to jak pro čtenáře, tak pro jejich tvůrce. Dost možná vás to také přiměje o některých knihách přemýšlet i "jinak". Ať už vnímáte tagy jakkoliv, rozhodla jsem se na jeden takový také podívat a zkusit si ho. Jmenuje se "the courtship book tag". A přiznám se, že některé body nebylo úplně snadné okomentovat.



První fáze: První přitažlivost aneb kniha, kterou sis koupila kvůli krásné obálce:
    Vybrat knihu do této fáze bylo pro mne dost těžké, protože málokdy kupuji knihy jen podle obálky. Osobně víc dávám na anotace nebo na doporučení jiných čtenářů. Spousta knih má sice překrásné obálky, ale pokud mne nezaujmou podle popisu, opravdu málokterou si koupím. Nakonec jsem se v této fázi rozhodla pro sérii Selekce od Kiery Cass, která ty obálky má prostě nádherné a asi se jedná o jedny z mála knihy, kde mne obálky nalákaly více než anotace.

Druhá fáze: První dojem aneb kniha, která tě dostala svou anotací:
    Takových knih je opravdu mnoho, ale nakonec jsem se u této fáze rozhodla pro knihu Vteřinu poté od Williama R. Forstchena. Postapokalyptické knihy čtu ráda a kniha, v jejímž ději lidé přijdou o elektřinu a musí se s tím nějak vypořádat, mne prostě musela nutně zaujmout. Na toto téma jsem četla již knihu Tma a Tma 2.0 od Ondřeje Neffa a hodně mne  zajímalo, jak moc se bude lišit Forstchenova vize. Rozhodně jsem nebyla zklamaná a doporučuji.

Třetí fáze: Sladké řeči aneb kniha, která tě dostala díky stylu, kterým je napsaná:
    Tady uvedu knihu Smrt nosí rudé škorně od Pavla Hrdličky (a na to navazující další volná pokračování). Kniha je psaná velmi lehkým stylem, děj je protknutý živými dynamickými rozhovory a humornými hláškami, autor „nezdržuje“ děj zbytečnými popisy, takže čtení ubíhá velmi rychle a plynule. Autorův styl psaní mi vysloveně sedne.

Čtvrtá fáze: První rande aneb první díl série, který tě přiměl pořídit si zbytek:
    Opět těžká fáze. U sérií často váhám, jestli do nich mám jít, nebo ne. Nemám totiž ráda, když mám v knihovně pouze první díl a zbytek chybí proto, že mne první díl nebavil, nebo proto, že zbytek nebyl vydán. Ale pokud tu mám něco uvést, bude to kniha Duna od Franka Herberta ze stejnojmenné série, u které jsem dokupovala zbytek série na základě přečtení prvního dílu. Opakované čtení prvního dílu mne také utvrdilo v tom, že chci mít doma i ten zbytek – a to ne jen tu základní sérii, ale i ty díly další, které napsal Herbertův syn.

Pátá fáze: Pozdní noční hovory aneb knížka, která tě přiměla zůstat vzhůru:
    Upřímně – moc se mi nestává, že bych kvůli knize zůstávala dlouho vzhůru. Většinou při čtení usnu, a to bez ohledu na to, jak moc je kniha zajímavá. Nemohu si pomoct. Nicméně u čeho se mi podařilo neusnout a dočíst to až do konce, to byla kniha Strach od Jozefa Kariky.

Šestá fáze: Vždycky v mé mysli aneb knížka, o které jsi nemohla přestat přemýšlet:
    U této fáze jsem se nakonec rozhodla pro knihu Vše, co jsme si nikdy neřekli od Celeste Ng. Kniha nám na příběhu rodiny Leeovy ukazuje, jak špatně může dopadnout lidský osud, pokud v rodině vůbec nefunguje komunikace mezi jednotlivými členy rodiny. Jedná se o velmi silné čtení a na novelu jsem musela myslet ještě dlouho po dočtení.

Sedmá fáze: Fyzické sblížení (knížka, která tě zaujala tím, jaká je na omak)
    Jaká je kniha na omak, na to moc nedám – u knih to pro mne není nijak důležitá záležitost. Nicméně po dlouhém vybírání jsem se u této fáze rozhodla pro knihu Sůl moře od Ruty Sepetys – u té obálky mne baví kvalita papíru v kombinaci s tím, že název knihy a záchranný kruh, který je na obálce namalovaný, jsou vystouplé. Je to zajímavý a svým způsobem zábavný detail, který obálku knihy skvěle ozvláštňuje a je to příjemné, když přes to člověk přejede prsty.

Osmá fáze: Setkání s rodiči aneb knížka, kterou bys doporučila rodině a známým:
    U této fáze jsem dlouho váhala, co sem zařadit, ale nakonec zvítězil Saturnin od Zdeňka Jirotky. Kniha je zábavná, ten Jirotkův laskavý humor by podle mne bavil (skoro) každého a navíc děj není nijak komplikovaný, takže i ti naši rodinní notoričtí nečtenáři by se nemuseli děsit, že knihu nepochopí nebo že by je kniha nějak nudila hlubokomyslnými pasážemi.

Devátá fáze: Přemýšlení nad budoucností aneb knížka nebo série, u které si jsi jistá, že ji budeš číst ještě mnohokrát:
  • Tady neváhám zmínit knihu Dobrodružství v temných uličkách od Jaroslava Foglara. Jde o souborné vydání tří stínadelských příběhů o Rychlých šípech, a to Záhada hlavolamu, Stínadla se bouří a Tajemství velkého Vonta. To je něco, co čtu pravidelně téměř každý rok a s čím nehodlám přestat! Knihy jsou nabité dějem, jsou svižné, dobrodružné, místy tajemné až strašidelné a ač někomu členové Rychlých šípů připadají až přespříliš kladní, mě jejich příběhy moc baví a vždy je ráda prožívám znovu.

A které knihy byste do jednotlivých fází zařadili vy?

2 komentáře:

  1. Musím přiznat, že do prvních tří fází bych asi nevěděla co napsat... Za to u sedmé fáze bych naopak ihned věděla! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A copak bys do té sedmé fáze napsala? :-) Musím se přiznat, že jsem u mnoha fází dlouho váhala. Nebylo to tak snadné, jak se na první pohled zdálo.

      Díky za komentář. :-)

      Vymazat