neděle 26. prosince 2021

Co mi letos přinesl Knížíšek?

Zdravím všechny!
Říkám to asi každý rok, ale asi jsem letos byla nějak hodná či co, jelikož se mi pod vánočním stromkem nakupilo pár knih od Ježíška, za které jsem nesmírně vděčná. Dneska bych vám je tu ráda ukázala. 😊

Theo Addair - Supertajný seznam věcí
Knihy od Thea Addaira jsem si oblíbila již dávno - hlavně jeho série Muffin a čaj mi vysloveně učarovala. A tak jsem byla ráda, když jsem pod vánočním stromkem našla jeho další knihu, kde se jako vedlejší postavy mají objevit mj. Daniel a Kit, kteří v Muffinu a čaji byli hlavními protagonisty. V této knize budeme sledovat osud mladíka jménem Luka, jehož sestře Nadje se stane vážná nehoda, a on trpí výčitkami. Vzpomene si ale na hru, kterou se sestrou hráli jako děti - vytvořili supertajný seznam věcí, které musí splnit, jinak se stane něco strašného. Než tak učinili, Luka seznam trochu pozměnil - kvůli hádce se sestrou na seznam připsal, že s něco zlého stane právě jeho sestře. A nyní si Luka bere do hlavy, že nehoda jeho sestry je jeho vina...


Ashley Schumacher - Všechny stránky Amelie
Po této knize jsem pokukovala už od chvíle, když jsem zaznamenala, že má vyjít v češtině. Protože i když je román určen především mladšímu publiku, ta anotace zní prostě lákavě i pro mne coby dospěláka. No posuďte sami: "Amelia s Jennou zbožňují Kroniky Ormanu od záhadného, mladého spisovatele N. E. Endsleyho. Proto se nemůžou dočkat veletrhu, kde má vystoupit. Nakonec se s ním ale setká jen Jenna. Amelia na ni má vztek, jenže pak Jenna zemře při autonehodě. Když zoufalé Amelii přijde poštou limitované vydání Kronik Ormanu, rozhodne se najít odesílatele. Může to nějak souviset s Jennou? Stopy vedou až do knihkupectví na druhé straně země…" [z oficiální anotace]



Noelle Stevensson et al. - Záleskautky 5: Na stejné vlně
Sérii Záleskautky naprosto zbožňuju, takže když jsem zjistila, že bude u nás vycházet další pokračování, bylo mi jasné, že si ho budu chtít hrozně moc přečíst. A tak jsem moc ráda, že byl Ježíšek tak hodný a knihu mi nadělil. Jedná se o pokračování komiksové série o dívkách, které spolu tráví čas na táboře a zažívají spolu různá dobrodružství - mnohdy nadpřirozená a hlavně dost akční. Klade se tu důraz na sílu přátelství, odhodlanost či statečnost. Skvělé příběhy navíc doplňují skvělé ilustrace. A já si to pokaždé dost užívám.






Jaroslav Rudiš - Winterbergova poslední cesta
S Jaroslavem Rudišem coby autorem jsem dosud neměla tu čest, ale již dlouho jsem přemýšlela, že bych ho vyzkoušela. O to jsem radši, že začnu zrovna jeho titulem, jehož anotace zní naprosto neuvěřitelně: "Jan Kraus je pečovatel a v Berlíně se stará o umírající. Pochází z Vimperku, od roku 1986 žije v Německu. S umírajícími tráví poslední chvíle jejich života. Někdy to jsou jen dny, jindy týdny, málokdy měsíce. Jedním z těch, které převáží na druhý břeh, je Wenzel Winterberg, rodák z Liberce, který je stejně starý jako tamní krematorium i Československá republika. Téměř stoletý muž trpí záchvaty historie, celý život pracoval jako tramvaják a nikdy nestudoval, ale přesto toho ví o historii hodně. Jednoho dne Krause požádá, aby s ním vyrazil na poslední cestu střední Evropou. Společně se vydají vlakem z Berlína do Sarajeva podle starého baedekru pro Rakousko-Uhersko z roku 1913. Putují po stopách Winterbergovy dávné lásky Lenky, která se ztratila na začátku poslední války. Venku je zima a za okny vlaku ožívají staré, dávno zapomenuté příběhy… " [z oficiální anotace]


Jeffery Deaver - Poslední hodina
Jméno Jeffery Deaver není u nás neznámé. Tento dosti plodný autor je v našich končinách hojně čtení a já se tomu nedivím. Osobně jsem si od něj zamilovala jeho sérii s detektivem Lincolnem Rhymem, svérázným vyšetřovatelem, který se potýká s kvadruplegií. Mozek mu však stále funguje dobře, a tak se na nj kolegové stále obracejí s prosbou o pomoc. Poslední hodina je další knihou ze série a těším se na ni moc.



Donna Tartt - Malý kamarád
Letos jsem od Donny Tartt četla Tajnou historii, která mne dost bavila. Proto není divu, že bych ráda vyzkoušela i další titul z tvorby této autorky. Další knihou na přetřes tak bude Malý kamarád, na kterého se taktéž velmi těším. I zde totiž anotace zní slibně. Mladá dívčina jménem Harietta se pouští do pátrání po vrahovi svého staršího bratra, jehož vražda nikdy nebyla odhalena. Co začalo zprvu jako nevinná dětská hra, se pak ale zvrhává do víru nebezpečných událostí. Vzhledem k tomu, jak hutně a intenzivně autorka umí psát, zní tohle přesně jako něco, co by mne mělo dost bavit.






Matěj Hořava - Pálenka
S tvorbou Matěje Hořavy jsem již měla tu čest - a to díky jeho knize Mezipřístání, která se mi dost líbila. Jeho předchozí kniha Pálenka mne tudíž také zajímala. Pálenka čtenáře přenese do rumunského Banátu, kde do jedné z vesnic přijíždí mladý český učitel. Skrze své zážitky přináší postřehy a příběhy z této oblasti, zatímco hlavnímu hrdinovi se čím dál víc začínají v hlavě vracet vzpomínky na dřívější život...


Jozef Karika - Propast
Od Jozefa Kariky jsem četla již pěknou řádku knih a obzvlášť jeho knihy StrachTrhlina a Na smrt se mi dost zaryly pod kůži (Strach dosud považuji za tu nejděsivější knihu, co jsem kdy četla - co se týká strachu, co ve mně kniha dokázala vyvolat). A tak se moc těším, až se pustím do dalšího jeho hororu, kterým je právě Propast, jejíž anotace se mi dost líbí: "Bývalý lezec trpící panickým strachem z výšek narazí na legendu o skalní plošině v Tatrách, kde neznámá síla nutí lidi, kteří tam zabloudí, skočit do propasti a zabít se. Neobvyklé množství smrtelných nehod v této oblasti mu nedá spát. Rozjede pátrání na vlastní pěst, jenže skutečnosti, které odhalí, se vymykají lidské představivosti a chápání. Za svou zvědavost krutě zaplatí – sám se ocitne na hraně propasti. Je stará legenda horských vůdců o nadpřirozené síle shazující lidi do hlubin jenom strašidelná fáma, nebo obsahuje zrnko pravdy?" [z oficiální anotace]


Maxim Biller - Šest kufrů
Na tuto knihu jsem narazila na stránkách nakladatele a anotace mi připadala neuvěřitelně zajímavá. Slibuje totiž příběh s rodinným tajemstvím, které čtenář bude během čtení odhalovat, což je něco, co mne v knihách dost baví. A obzvlášť anotace této knihy zní dost napínavě a lákavě: "Každá rodina má svá tajemství, mnohdy tíživá, a dobrat se pravdy je často složité. Zvláště když má být objasněna smrt rodinného příslušníka. Své o tom ví také rusko-židovská rodina, jejíž jednotliví členové postupně emigrovali na Západ, z Moskvy přes Prahu do Hamburku a Curychu. V novém románu se ze šesti úhlů pohledu vypráví příběh velké zrady. Obětí je vypravěčův dědeček, kterého na základě záhadného udání popravili sovětští komunisté. A podezřelým z udavačství je někdo z příbuzenstva. Jenže kdo?" [z oficiální anotace]




Kamil Baluk - Všechny Louisovy děti
Všechny Louisovy děti je titulem z řady Prokletých reportérů, které vydává nakladatelství Absynt - tato řada byla pro mne objevem letošního roku, takže jsem si moc přála další knihu do své sbírky. V tomto případě se autor, představitel polské reportážní školy, vydává do Nizozemska a v knize poodhaluje události jedné z klinik asistované reprodukce, ke kterým došlo v 80. letech 20. století. Zároveň jde o příběh rodičovství a nejen o vztahu rodič-dítě, ale i mezi sourozenci. Zní to hrozně zajímavě, zase jako "něco jiného", co jsem ještě v literatuře neviděla, tak jsem zvědavá, co mi kniha přinese.


Barbora Tlustá - Bez obalu. Jak žít zero waste
Jak již napovídá název knihy, jedná se o titul, v němž se autorka soustředí na tipy a rady o tom, jak do svého života začlenit určité návyky, které by měly vést k zero waste způsobu života. Názory na tento způsob života se mezi lidmi asi dost různí, nicméně si myslím, že zamyslet se nad tímto tématem a některé návody a rady vyzkoušet určitě nemůže být na škodu. A tak se moc těším i na tuto knihu a na to, co v ní objevím za nápady.


Randall Munroe - Jak na to. Absurdní vědecká řešení obyčejných každodenních problémů
O téhle knize jsem popravdě neměla vůbec ponětí, že existuje - dokud mi ji nenadělil Ježíšek. Mělo by se jednat o humorně pojatou literaturu faktu, v níž autor v jednotlivých kapitolách přináší vědecky podložené rady na to, jak dělat věci, z nichž některé působí zdánlivě banálně (jak vyskočit opravdu vysoko, jak poslat soubor, jak si vyfotit selfie), nebo věci, které v životě nejspíš nebudete vůbec potřebovat (jak napájet dům - na Marsu, jak vyhrát ve volbách či jak poznat, jestli jste dítě devadesátek). Zní to každopádně dost jako zábavný bizár, tak uvidíme, co se z toho nakonec vyklube.


   




Četli jste některou z těchto knih? A jak se vám líbila? Určitě dějte vědět do komentářů! :-)
Zatím se mějte,
Joli

Žádné komentáře:

Okomentovat