čtvrtek 26. prosince 2019

Co mi přinesl Ježíšek 2019

Ahoj,
dnes bych se s vámi podělila o pár radostí, které mi letos přinesl knižní Ježíšek a které mne tak letos pod stromečkem potěšily. Jak asi tušíte.... knížky, knížky a zase knížky. A k tomu poukázky do knihkupectví a také jeden bonus, který si nechám na konec.





Probudím se na Šibuji (Anna Cima) je příběh o studentce Janě, která studuje japanologii na FF UK. A zatímco v jedné linii sledujeme její život, studium a práci, v druhé dějové linii pozorujeme, jak její část se zasekla na křižovatce Šibuja v Tokiu a jak se snaží dostat pryč. I když možná tento popis nedává zas tolik smysl, mohu říct, že kniha je to naprosto úžasná. Už jsem s ní měla tu čest a fakt se mi tento titul moc líbil. A teď ho mám doma. :-)





Dívky beze jména (Martha Hall Kelly) vyprávějí příběh tří žen, které mají jedno společné - koncentrační tábor Ravensbrück. Už teď tuším, že půjde o hodně silné čtení, ale zároveň jsem na tuto knihu velmi zvědavá, co nového se v ní dozvím.




Roger Federer: tenisový král (David Kozohorský) je neoficiální biografie Rogera Federera, jednoho z nejlepších tenistů současnosti a také mého oblíbence. Těším se velmi. Už jsem nahlížela i dovnitř a našla jsem tam několik skvělých fotek, jupí. Určitě to bude zajímavé čtení!





Ďábel v zrcadle (Juraj Červenák) je čtvrtý díl ze série historických detektivek s kapitánem Steinem a notářem Barbaričem. Tuto knižní sérii jsem si zamilovala a na nový příběh těchto dvou vyšetřovatelů se samozřejmě moc těším. Tentokrát se dějově přesuneme do Vídně, tak jsem zvědavá, jaké pletichy budou Stein a Barbarič rozkrývat tentokrát.

⭐⭐⭐




Pravda (Melanie Raabová) je letošní novinkou z pera německé autorky, která mne zaujala již svojí prvotinou Past. A tak mne zajímá i další tvorba této autorky. Pravda by měla být thrillerem, v němž hlavní hrdince zemřel před několika lety manžel a nyní po sedmi letech jí přijde zpráva, že její manžel je stále naživu - ale je to skutečně on? Anotace zní zajímavě, tak jsem na to moc zvědavá.





Krvavý květ (Louise Boije af Gennäs) patří také do žánru thrillerů, který by se tu měl objevit v kombinaci se severskou krimi. Hlavní hrdinka, které se vůbec nedaří, najednou zažívá úspěch - velmi rychle a za velmi podezřelých okolností. Když ale najednou začne mít pocit, že ji někdo sleduje, rozhodne se jít ke svému psychologovi... ale ten jakoby nikdy neexistoval... Tohle zní také dost zajímavě, tak uvidíme, co kniha přinese.





Smrt paní Westawayové (Ruth Ware) je kniha, o jejíž existenci jsem se dozvěděla zcela náhodou. Autorku Ruth Ware mám velmi ráda a pravidelně sleduji, co od ní u nás vychází. Ale tento titul jsem asi musela přehlédnout a nakonec jsem se o vydání této knihy dozvěděla v jednom z booktuberských videí. A Ježíšek byl tak moc hodný, že mi knihu donesl. Hlavní hrdinka zde nečekaně zdědí obrovský majetek kdesi uprostřed Anglie. Má na něj ale vůbec nárok? Anotace toho moc neprozrazuje, ale s autorkou mám zatím pozitivní zkušenosti, tak uvidíme...





Knižním bonusem, který mi Ježíšek přinesl, je společenská desková hra s názvem Ex Libris, ve které hráči mají postupně budovat svoji knihovnu a plnit ji vzácnými svazky. Detaily k tomu zatím říct nemohu, protože jsem ještě zatím neměla možnost si hru zahrát, ale vypadá moc dobře a nemusím snad ani říkat, že se na ni moc těším. :-)



A co vy, co přinesl knižní Ježíšek vám? :-)
Joli

2 komentáře:

  1. Já jsem dostal Serotonin od Houellebecqa (jsem na to teda zvědavý, protože předchozí Podvolení se mi vůbec nelíbilo), 2666 od Roberta Bolaña a trilogii Vzpomínka na zemi od Liou Cch’-sin. Nezmiňuju teda knihy, které jsem si nakoupil sám při shánění dárků :D
    Jinak ti do nového roku přeju vše nejlepší a spoustu a spoustu dobrého čtení!
    Roedeer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ahoj Roedeere! Jak se ti vede? O tobě jsem neslyšela ani nepamatuju. :-)
      Já se na Houellebecqa zatím nechystám, resp. mám k němu trochu respekt a bojím se, že bych ho nemusela pochopit. Tak nevím no. Každopádně ti přeju, ať se ti Serotonin líbí víc než ti Podvolení. Jinak tu trologii Vzpomínka na zemi bych taky chtěla někdy zkusit. :-)
      Haha, koukám, že nejsem jediná, kdo kupuje knihy i pro sebe při nákupu knih pro jiné. :-D
      Také ti přeju do nového roku jen to nejlepší! :-)
      J.

      Vymazat