sobota 26. prosince 2020

Co mi přinesl knižní Ježíšek?

Zdravím vás!

I letos Ježíšek kupodivu usoudil, že jsem asi byla hodná, a donesl mi pod stromeček pár knih. A dnes bych se s vámi ráda podělila o radost z nich a tyto knihy vám představila. :-)


Karine Giébel - Pouhý stín

Mělo by jít o napínavý thriller s tématem stalkingu o lidech, kteří mají zdánlivě dokonalý život, který se ale může změnit v noční můru. V anotaci se píše: "Na začátku je banální historka. Mladou ženu vracející se z večírku k zaparkovanému autu pronásleduje podivný vysoký muž ukrytý pod černou kapucí. Na opuštěné noční ulici působí jen jako zlověstný stín. Stínu se ovšem jen tak nezbavíš, nezaženeš ho, nezahubíš. Jde tam, kam jdeš ty, sleduje tě. Stejně jako tvoje minulost." Nevím, jak vám, ale na mne to zapůsobilo a já se na knihu velmi těším. Na Databázi knih možná nemá tak vysoké hodnocení, ale kdo ví, třeba budu patřit mezi ty, kterým se kniha nakonec bude líbit. :-)

⭐⭐⭐


Tomasz Jedrowski - Plavec ve tmě

Tato kniha je novinkou z produkce Odeonu. Toto nakladatelství vnímám jako záruku kvality. Jako nakladatele, který vydává kvalitní literaturu. Silné příběhy, které člověku něco předají, něco v něm zanechají. Tudíž Odeon pravidelně sleduji. A když jsem zaznamenala tuto knihu, doufala jsem, že by mi ji mohl Ježíšek donést. O:-) Mělo by se jednat o silný příběh dvou mladých Poláků, kteří během léta 1980 prožijí románek. A pak se vrací zpět do reálného života. Drsného života v době a v zemi, kde být homosexuálem je vnímáno jako problém. Na tuto knihu jsem velmi, velmi zvědavá. Zatím jsem o ní slyšela samé dobré věci, tak uvidíme.

⭐⭐⭐


Anne Jacobs (Marie Lamballe) - Kavárna U Anděla: Osudová léta

Tady se příliš o ději rozepisovat nebudu, jelikož se jedná o druhý díl ze série. Sama jsem si toho moc nezjišťovala, protože nemám ještě přečtený první díl, tak si nechci nic vyspoilerovat (ani vám). Co mohu řáct, je tak to, že série se odehrává po druhé světové válce v Německu a sledujeme osudy několika postav, které spojuje Kavárna U Anděla, nacházející se v německém Wiesbadenu. Od knihy, resp. série očekávám silné a svižně napsané společenské drama. To je něco, co autorka rozhodně umí, tak doufám, že se toho tady dočkám. I na tuto knihu se moc těším.

⭐⭐⭐


Sofi Oksanen - Očista

Další kniha z produkce Odeonu. A další kniha, od níž očekávám silný čtenářský zážitek. Vysoká hodnocení knihy, která jsem zaznamenala, tomu i napovídají, že by mohlo jít o silné čtení. Anotace říká: "Dramatický příběh dvou generací žen nás zavede nejprve do Estonska 40. let minulého století, v druhém plánu do doby krátce po rozpadu sovětského impéria. Aliide Truuová ukryje před mafiánským pasákem dívku Zaru. Dívčina přítomnost v domě vyvolá ve staré ženě palčivé vzpomínky na mučení a znásilnění za předešlé éry. Ani Zara není bez nepříjemných vzpomínek..." Zní to velmi zajímavě, tak uvidíme, co se z toho vyklube. Ani tady nebude určitě překvapením, že na knihu se těším.

⭐⭐⭐


Sára Báchorová - An(n)a

Tato kniha se také zabývá dost zajímavým a bolestivým tématem. A tím jsou poruchy příjmu potravy. Hlavní hrdinkou knihy je Anna, která se propadá do bludného kruhu - anorexie, bulimie, deprese... a neví, kudy z toho ven. S pocitem, jako by ji všichni opustili, bloudí svým životem a přemýšlí, co dál. Upřímně, tahle kniha mne zaujala tak moc, že už jsem ji i stačila přečíst. Je to dost bolestivé a depresivní čtení, ale rozhodně stojí za to, pokud vás toto téma zajímá.

⭐⭐⭐


Matěj Hořava - Mezipřistání

Ježíšek jako by věděl, které autory bych chtěla vyzkoušet. Matěje Hořavu jsem zaznamenala již před nějakou dobou a jeho knihy mne lákají. V anotaci k Mezipřistání se píše: "Autobiografická kniha Mezipřistání je zasazena do reality tbiliského panelového sídliště. Nová cizina, nová bloudění, nová setkání; nová, nesrozumitelná řeč. A čím dál větší únava z šedi a chaosu velkoměsta, kterou se vypravěč snaží přehlušit občasnými útěky k Černému moři, na Kavkaz, na Moravu, do Čech, do dětství. Šedé, rozpadající se panelákové sídliště na periferii gruzínského hlavního města Tbilisi. Osamělý vypravěč, který po večerech vyučuje češtinu na univerzitě. V dalším ze svých dobrovolných exilů, v dalším nesrozumitelném světě. Utíká do hor, k moři; do jiných cizin, do vzpomínek." Pravda, autorovu předchozí knihu jsem zatím nečetla, ale stejně jak na Pálenku, tak i na Mezipřistání se velmi těším.

⭐⭐⭐


Ježíškovi nezbývá než opět poděkovat za takovou štědrost. Jsem moc ráda. :-)

Co vy? Také jste pod stromečkem našli nějaké knihy? Určitě se pochlubte v komentáři. A znáte nějakou z knih, kterou jsem tu dnes vyjmenovala? Četli jste? :-)

Joli

4 komentáře:

  1. Vážně jste dostala tolik knih? A některé i starší. Ale vlastně proč ne, co jiného dát knihomolum.
    Jen máte u dvou zde uvedených knih stejnou anotaci, tak u jedné bude nejspíš chybně 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, asi jsem byla fakt hodná, nebo co. O:-) ;-)
      Děkuju za upozornění, to jsem teda trubka, že jsem si toho nevšimla dřív. Opravím to.
      Díky za komentář a přeji krásný zbytek roku a do roku nového jen to nejlepší. :-)

      Vymazat
  2. Očistu mohu doporučit. Četla jsem ji asi 3x a vždy v ní našla něco nového. A film byl také skvělý.
    Ať se knihy líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Mne tato autorka láka už docela dlouho a právě ta Očista se mi zdála jako dobrý začátek, tak snad nebudu zklamaná. :-)

      Vymazat