pondělí 1. ledna 2018

Mé knižní výzvy v roce 2018

V tomto článku bych se ráda věnovala dvěma svým knižním výzvám, kterých bych se v roce 2018 chtěla zúčastnit. Prvním z nich je výzva na Databázi knih, druhou je výzva na GoodReads. Článek zde přidávám pro ty, koho by to zajímalo, ale nechtějí mne třeba sledovat na daných webových portálech. Tento článek zde budu pravidelně aktualizovat na konci každého měsíce. A co vy? Účastníte se i vy nějaké knižní výzvy?


Výzva na Databázi knih spočívá v tom, že ke každému z 20 vybraných témat, které byly zveřejněny na stránkách DK, se pokusíte přečíst jednu knihu. Žádná kniha nesmí pokrýt víc než jedno téma. Tedy 20 témat = 20 různých knih. A které knihy jsem si k tématům vybrala já? Sledujte aktualizace na konci každého měsíce.


Téma 1: Kniha, která byla zmíněna v jiné knize

Téma 2: Kniha autora, který žil ve vašem kraji

Téma 3: Kniha s vánoční tematikou
➺ Chris Priestly - Příšerné příběhy vánoční (přečteno v lednu)

Téma 4: Kniha, ve které se jedna z postav jmenuje jako vy
➺ Tess Gerritsen - Závěje (přečteno v září; jedna z postav se jmenuje Jane)

Téma 5: Kniha, která má čtyřslovný název
➺ Jojo Moyes - Než jsem tě poznala (přečteno v lednu)

Téma 6: Kniha poprvé vydaná v roce vašeho narození

Téma 7: Kniha, podle níž byl natočen seriál
➺ Hilda (přečteno v prosinci)

Téma 8: Kniha od slovenského autora

Téma 9: Kniha, která obdržela cenu Magnesia Litera
➺ Jiří Hájíček - Selský baroko (přečteno v březnu)

Téma 10: Kniha s tematikou moře
➺ Ruta Sepetys - Sůl moře (přečteno v dubnu)

Téma 11: Kniha od více autorů

Téma 12: Kniha s válečnou tematikou
➺ Markus Zusak - Zlodějka knih (přečteno v březnu)

Téma 13: Kniha poprvé vydaná před rokem 1950
➺ Agatha Christie - Velká čtyřka (přečteno v květnu; kniha v originále vyšla poprvé roku 1927)

Téma 14: Kniha s ročním obdobím v názvu
➺ Kate Mortonová - Tajemství letního odpoledne (červen)

Téma 15: Kniha, kde hraje roli knihovna (knihovník, knihovnice)

Téma 16: Poslední kniha (již nežijícího autora)

Téma 17: Kniha žánru, který běžně nečtete
➺ Martin Lavay - Kdo zavraždil účastník Djatlovovy expedice? (přečteno v březnu)

Téma 18: Kniha, jejíž děj se odehrává v Brně

Téma 19: Kniha o jídle
➺ Theo Addair - Muffin a čaj  (přečteno v březnu)

Téma 20: Kniha poprvé vydaná v roce 2018 (zcela nová kniha)
➺ Otomar Dvořák - Srdce v kleci (přečteno v březnu)



Zároveň jsem se rozhodla pokračovat i ve výzvě na GoodReads. V loňském roce jsem si předsevzala přečíst si během roku 70 knih, ale nakonec jsem si postupem jednotlivých měsíců svoji výzvu zvýšila na 100 knih za rok, což jsem také úspěšně zvládla. V letošním roce bych se chtěla opět pokusit překonat hranici 100 přečtených knih. Jak mi to jde, budete moci sledovat zde:
update ke dni 30. září: Protože se mi můj seznam zaplňuje celkem rychle, rozhodla jsem se zvýšit si svůj cíl na 105 knih. Je to navýšení, které se mi zdá reálné. A ze kterého nebudu vystresovaná. O:-)
update ke dni 28. října: Navýšení číslo 2, a to na 120 knih. Jsem celkem rozjetá a mám radost.

1. Chris Priestly - Příšerné příběhy vánoční (leden)
2. Claire Belton - Pusheen: Já košišta (leden)
3. Evelyn Brissou-Pellen - Umlčené tajemství (leden)
4. Jojo Moyes - Než jsem tě poznala (leden)
5. Mary Stewart - Dům na ostrově (leden)
-snaha přečíst znovu, již potřetí, ale nakonec jsem knihu odložila jako nedočtenou...
6. Jojo Moyes - Život po tobě (leden)
7. Tess Gerritsen - Gravitace (leden)
8. Anne Jacobsová - Panský dům (leden)
9. Ursula Poznanski - Hlasy (leden)
10. Agatha Christie - Pět malých prasátek (únor)
11. Sally Green - Half Bad (únor)
12. Vladimír Přibský - Valdštejn a Eleonora (únor)
13. J. K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's stone (únor)
14. Kevin O'Brien - Údolí slz (únor)
15. Emily Barr - Jediná vzpomínka Flory Banksové (únor)
16. Nicola Yoon - Všechno, úplně všechno (únor)
17. India Desjardins - Nezadaná (únor)
18. Otomar Dvořák - Srdce v kleci (březen)
19. Jiří Hájíček - Selský baroko (březen)
20. Markus Zusak - Zlodějka knih (březen)
21. Hana Hindráková - Smrtící byznys (březen)
22. Ludvík Středa - Babička na inzerát (březen)
23. David Morrell - Neznámá pravidla (březen)
24. Becky Albertalli - Podělaným navrch (březen)
25. Theo Addair - Muffin a čaj (březen)
26. Ashley Carrington - Valérie: dědička plantáží (březen)
27. Karel Čapek - Bílá nemoc (březen)
28. Marin Lavay - Kdo zavraždil účastníky Djatlovovy expedice? (březen)
29. Arthur Ransome - Boj o ostrov (duben)
30. Agatha Christie - Smrt staré posluhovačky (duben)
31. Tomáš Zářecký - 15 minus (duben)
32. Cynthia Hand - Kdybychom se neviděli (duben)
33. Pavel Hrdlička - Pouť oběšenců (duben)
34. Sylvain Neuvel - Probuzení bohové (duben)
35. Susanna Kubelka - Roztržená šněrovačka (duben)
-tuhle knihu jsem nakonec odložila jako nedočtenou... ale snaha byla...
36. Ruta Sepetys - Sůl moře (duben)
37. Shari Lapena - Někdo cizí v domě (duben)
38. Ransome Riggs - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti (květen)
39. Karel Hynek Mácha - Máj (květen)
40. Louisa May Alcott - Malé ženy (květen)
41. Anne Jacobsová - Panský dům a jeho dcery (květen)
42. Patrick Ness - Volání netvora (květen)
43. Neil Shusterman - Smrtka (květen)
44. Alena Mornštajnová - Hana (květen)
45. Rosamund Hodge - Krutá krása (květen)
46. Ellen Marie Wiseman - Pro tvoje dobro (květen)
47. Agatha Christie - Velká čtyřka (květen)
48. Nicholas Sparks - Nezapomenutelná cesta (červen)
49. Victoria Schwab - Temný duet (červen)
50. Richelle Mead - Neslyšno (červen)
51. Sissel Værøyvik - Ráchelina kniha (červen)
52. Becky Albertalli - Probuzení Simona Spiera (červen)
53. Austin Kleon - Kraď jako umělec (červen)
54. Kate Mortonová - Tajemství letního odpoledne (červen)
55. Jennifer Hillier - Wonderland: Země divů (červenec)
56. Zdeněk Svěrák - Po strništi bos (červenec)
57. Rachel Cohn, David Levithan - Dash & Lilly: Kniha přání (červenec)
58. Otomar Dvořák - Vřeteno osudu. Tajná zpověď Karla Jaromíra Erbena (červenec)
59. Pavel Bareš - Projekt Kronos (červenec)
60. Benjamin Alire Sáenz - Aristoteles a Dante objevují záhady vesmíru (červenec)
61. Orson Scott Card - Enderova hra (červenec)
62. William R. Forstchen - Vteřinu poté (červenec)
63. Maurizio de Giovanni - Místo pro každého- Léto komisaře Ricciardiho (červenec)
64. William R. Forstchen - Rok poté (srpen)
-toto je bohužel jedna z těch knih, které jsem v srpnu nedočetla; ale snaha byla
65. Barbara Erskinová - Dům ozvěn (srpen)
66. Amos Oz - Jidáš (srpen)
67. Yrsa Sigurdardóttir - Pamatuji si vás všechny (srpen)
68. Karla Kubíková - Spálená křídla (srpen)
69. Vaddey Ratterová - Stín banyánu (srpen)
70. Chris Martin - Hora mezi námi (srpen)
71. Anthony O'Neill - Na odvrácené straně (srpen)
-bohužel druhá kniha, co jsem v srpnu nedočetla
72. Robert Bryndza - Dívka v ledu (srpen)
-třetí a poslední kniha, kterou jsem v srpnu nedočetla
73. Arthur Ransome - Zamrzlá loď kapitána Flinta (srpen)
74. Sabaa Tahir - Plamen v temnotě (srpen)
75. Jaakko Ahonen - Sojčák (srpen)
76. Tess Gerritsen - Hra s ohněm (srpen)
77. Jojo Moyes - Dívka, již jsi tu zanechal (srpen)
78. Carlos Ruiz Zafón - Stín větru (září)
79. Lisa Jackson - Hrobař (září)
80. Petra Stehlíková - Naslouchač (září)
81. Petra Stehlíková - Faja (září)
82. Rainbow Rowell - Eleanor a Park (září)
83. Tess Gerritsen - Závěje (září)
84. S. Jae-Jones - Píseň stínů (září)
85. Nina LaCour - Všechno je v pohodě (září)
86. Oldřiška Ciprová - S cejchem ďábla (září)
87. Wulf Dorn - Fobie (září)
88. Patrick Ness - Něco víc (září)
89. Robin Nasadil - Co přichází se stíny (říjen)
-knihu jsem bohužel odložila po polovině jako nedočtenou
90. Jeremy Bates - Paříž: katakomby (říjen)
91. Ruth Ware - Hra na lháře (říjen)
92. Cass Green - Sama v černém lese (říjen)
93. Adam Silvera - Oba na konci zemřou (říjen)
94. Mats Strandberg - Trajekt (říjen)
95. Tommy Wallach - Všichni jsme hleděli vzhůru (říjen)
96. V. E. Schwab - NeObyčejní (říjen)
97. Heather Morris - Tatér z Osvětimi (říjen)
98. M. L. Kellyová - Kulka (říjen)
-další kniha, kterou jsem v říjnu nedočetla
99. Alexandra Oliva - Poslední (říjen)
-třetí a naštěstí poslední titul, co jsem v tomto měsíci nedokončila
100. Zuzana Pospíšilová - Vánoční hvězda a splněná přání (říjen)
101. Jiří Kahoun - Chumelení (říjen)
102. Jay Asher - Vánoční zázrak (říjen)
103. Virginia C. Andrews - Květy z půdy (listopad)
104. Sofia Lundbergová - Červený adresář (listopad)
105. Andrew Mayne - Šelma (listopad)
106. Dilly Court - Vánoční pohlednice (listopad)
107. Taylor Adams - Není úniku (listopad)
108. Fiona Valpy - Vánoce po francouzsku (listopad)
109. Ursula Poznanski - Erebos (listopad)
110. Leon Leyson - Chlapec na dřevěné bedně (listopad)
111. Tillie Cole - Tisíc polibků (listopad)
112. Viktorie Hanišová - Houbařka
113. Sui Išida - Tokijský ghúl 1
114. František Němec - Dáma na pavlači a jiné soudničky
115. Karel Kryl - Rýmované komentáře
116. Sui Išida - Tokijský ghúl 2
117. Sui Išida - Tokijský ghúl 3
118. Claire Kendal - Deník mého stínu
119. Sheila Norton - Oliver - kocour, který zachránil Vánoce
-tuhle knihu jsem bohužel nedočetla
120. Daisy Hay - Mladí romantici
-tuto knihu jsem také bohužel nedočetla
121. Susan Abuhlawa - Jitra v Dženínu
122. Kimberly McCreight - Případ Amelia
123. Philippa Rice - Slaďák
124. 24 adventních příběhů
125. Luke Pearson - Hilda
126. Pamela Hartshorne - Dům stínů

4 komentáře:

  1. Já se účastním knižní výzvy u Ells, ze cíl jsem si stanovila přečíst 40 knih.
    100 knih je krásný cíl, ráda bych ho také někdy dosáhla, ale momentálně jsem hodně ráda i za těch 40 přečtených :)

    OdpovědětVymazat
  2. 40 knih je také super číslo! Nejdůležitější ale je, aby si člověk ty knížky užil a nestresoval se z toho, jaký to výsledné číslo nakonec bude. Díky za komentář a přeju hezký den! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Joli, s radostí jsem zjistil, že sis založila literární blog; budu sledovat :] A k výzvě rozhodně doporučuju pro č. 14 Mati Unt - Podzimní ples a k č. 15 se skvěle hodí Kafka na pobřeží od Haruki Murakamiho, jestli jsi to ještě nečetla.
    Měj se pěkně,
    Jan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ahoj! Kdepak Ti byl konec? Dlouho jsi o sobě nedal vědět. ;-) Každopádně ráda o Tobě zas něco slyším. :-) Zároveň díky za tipy. Harukiho jsem zatím nečetla, ale dělám si na něj zálusk již delší dobu, tak teď budu mít o důvod víc ho vyzkoušet. A i ten Podzimní ples vyzkouším. U tématu 14 jsem dlouho nevěděla, co zvolit. Díky za komentář! Joli

      Vymazat